Kvadrille

Kvadrille kræver store samarbejdsevner og koordinering. Her skal rytteren ikke kun tænke på, at få sin egen hest til at gå godt, men skal hele tiden holde et vågent øje med sine medryttere.

Kvadrilleridning er foruden at være sjovt også et redskab for underviseren, idet sammenspillet parrene imellem i en kvadrille kræver mange temposkift, halveparade og præcis tegning af figurerne. De fleste vil samtidig hermed opleve et par sidevirkninger i form af øget fællesskabsfølelse og social engagement.

Kvadrille afvikles i 2 afdelinger. En Kvadrille (afd. A) for de mindre rutinerede og en Kvadrille (afd. B) for de mere rutinerede.

Ved kvadrilleridning er det vigtigste helhedsindtrykket af hele holdet, og at der ikke er nogen ekvipager der falder udenfor sammenhængen.

I Kvadrille skal hvert enkelt hold ride to programmer. Et obligatorisk program, hvor holdet skal vise nogle basale øvelser samt et frit program. Det frie program rides som en kür, hvor holdet selv sammensætter program og musik, dog skal der i programmet vises nogle bestemte øvelser.

Skulle du ønske hjælp til at komme i gang med kvadrilleridning kan dit lokale distriktsbreddeudvalg give gode råd og vejledning.

Kvadrille programmer:

Afd. A - Obligatorisk kritik:
Kvadrille afd. A kritik (pdf)
Kvadrille figur afd. A (pdf)

Afd. B - Obligatorisk kritik:
Kvadrille afd. B kritik (pdf)
Kvadrille afd B figur (PDF)

Afd. A & B - Kür kritik:
Kvadrille kür kritik (pdf)

Regler:
Breddereglement (pdf)

Dommere: