x

Importerede ponyer færdigmålt i FEI i 2017, 2018 og 2019 vil nu blive betragtet som færdigmålte i Danmark

af  Julie Servé Regtved
På det seneste bestyrelsesmøde besluttede DRF’s bestyrelse, at de ponyer, som er færdigmålte i FEI-regi i 2017, 2018 og 2019, pr. 8. september 2020 også vil blive betragtet som dansk færdigmålte, når de importeres til Danmark. Der er tale om de ponyer, som er 8 år eller derover og dermed har modtaget et permanent målingscertifikat.

Beslutningen om at betragte de FEI-færdigmålte ponyer som dansk færdigmålte bygger på et ønske om at undgå eventuelle situationer, hvor der er uoverensstemmelse mellem FEI-målet og den efterfølgende danske måling, som kan få konsekvenser for, om ponyen kan godkendes til at gå nationale stævner i Danmark. På det kommende bestyrelsesmøde den 20. oktober vil bestyrelsen, i forlængelse af deres seneste beslutning, kigge nærmere på, om samme tilgang skal gælde alle ponyer, der er færdigmålte i FEI-regi, fremadrettet.