Kimi Nielsen er ’ny’ Elitechef i Dansk Ride forbund pr. 1. januar 2020

af  Julie Servé Regtved
Den 1. januar 2020 byder Dansk Ride Forbund et velkendt ansigt velkommen tilbage, idét Kimi Nielsen tiltræder som Elitechef for elitedisciplinerne dressur, spring og military. Kimi har tidligere været ansat som Elite- og talentchef for dressur i DRF, og hun er nu klar til at vende tilbage for at arbejde på tværs af de tre discipliner med fokus på både de kortsigtede resultatmål og et langsigtet udviklingsperspektiv.

(Kimi Nielsen ved EM i dressur i Göteborg 2017)

Store forventninger til alle tre elitediscipliner
"Jeg glæder mig meget til at komme i gang og har en ambition om at få skabt en stærk og respekteret eliteorganisation, hvor vi har særligt fokus på udvikling og opbygning af brede bruttogrupper i alle tre elitediscipliner. Vi har i de senere år set helt fantastiske resultater af dressurens talentudvikling, og den udvikling vil jeg også rigtig gerne være med til at føre ind i både spring- og militarydisciplinen. Vi har til det kommende OL i Tokyo kvalificeret et hold i dressur samt en individuel rytter i hhv. spring og military, så jeg synes, vi er rigtig godt på vej,” udtaler Kimi.

Et stærkt match
Kimi kender ridesporten særdeles godt, idét hun selv har redet, fra hun var helt lille, og senere har været aktiv dressurrytter på Grand Prix-niveau. Derudover var hun fra 2008 til 2017 ansat som først holdleder og dernæst Elite- og talentchef for dressur i Dansk Ride Forbund, hvorefter hun har arbejdet med mentaltræning af ryttere og andre sportsudøvere, og nu er hun så klar til at tage tøjlerne tilbage og sætte fokus på at skabe en stærk eliteorganisation.

Det glæder Dansk Ride Forbunds generalsekretær, Morten Schram Rodtwitt: ”Jeg ser forventningsfuldt frem til samarbejdet med Kimi, da jeg er overbevist om, at vi har fundet et super stærkt match. Kimi har en helt unik erfaring med sig, som vil være yderst værdifuld i vores talent- og elitearbejde samt disciplinudvikling, og hun vil kunne hjælpe os med at styrke rammerne for det langsigtede udviklingsperspektiv i ridesporten og ikke mindst samarbejdet på tværs af disciplinerne,” siger han.

Og Kimi får fantastisk support i den nye Eliteafdeling fra dag ét, da Michelle Kjær Petersen, som i dag er sportskoordinator i afdeling Sport & Service, pr. 1. januar rykker over i en funktion som Elitekoordinator i afdelingen. Læs eller genlæs mere om ændringerne her.

16-12-2019

Tlf. 4326 28 28

Personlige henvendelser kun efter forudgående aftale

Sponsorer:                                                                                                                          -