Ny cup til militaryrytterne

af  Anne Marie Krüger Rasmussen
I 2019 sætter vi gang i en ny turnering i military, der henvender sig til de mange dygtige ryttere, der rider C-stævner. Military Cup afvikles i CNC90 for heste og i CNCP80 for ponyer i perioden fra 1. marts til 30. september 2019. Der samles point i de nævnte klasser, ved de stævner, hvor klasserne udbydes. Det første stævne, hvor der kan hentes point for både heste og ponyer er hos Vasehus Rideklub i marts. Finalen afholdes i oktober.

Point giver adgang til finale
Gennem sæsonen samler ekvipagerne point ved de militarystævner, hvor de relevante klasser udbydes. Kvalificeret til finalerne er de 20 hesteekvipager samt 15 ponyekvipager med højest point (samt ligeplacerede) efter kvalifikationerne. Det er ekvipagens to bedste resultater, der tæller i den samlede stilling. For at være kvalificeret til finalen, skal ekvipagen have redet minimum to kvalifikationer på mindst to forskellige stævnepladser. Finalen afvikles i oktober (nærmere information følger), som en normal klasse, hvor ekvipagen med lavest strafpoint vinder.

Dansk Ride Forbund leverer rosetter til de 10 bedst placerede hesteekvipager og ponyekvipager i hver kvalifikation samt til finalen.

Military Cup

14-02-2019

Sponsorer:                                                                                                                          -