Tivoli vært for Træhestcup finalen for tredje år i træk

af  Anne Marie K. Rasmussen
Vi er glade for at kunne fortælle, at finalen i Træhestcuppen endnu en gang afvikles på plænen i Tivoli i København. Netop Tivoli er et fantastisk vindue for voltigeringssporten, og de foregående år har der været stor tilslutning til den spændende finale. De danske voltigører kæmper hele vinteren om at kvalificere sig, for kun de bedste går videre til finalen, hvor den endelige vinder af Træhestcuppen findes.

Akrobatik på træhest
Finalen finder sted lørdag d. 13. april på Tivolis største scene, Plænen, fra kl. 12:00. Adgang er inkluderet i Tivolis entré, som kan købes i døren eller på Tivoli.dk. Vil man følge voltigørernes vej til finalen, kan man tage med til de kvalificerende træheststævner rundt om i landet, hvor der er fri adgang for alle. Se kalenderen her.

Op på træhesten
I Træhestecuppen udføres de sædvanlige voltigeringsøvelser – bare på træhest. Der bliver afviklet seks kvalifikationsstævner fordelt på Sjælland og Jylland i 2018/19, og det første kvalifikationsstævne blev allerede afholdt i november. Der kan startes i både individuel, gruppe og Pas de Deux, og der kan startes til alle de kvalifikationsstævner, man måtte ønske. Hvem, der bliver kvalificeret til finalen i Tivoli den 13. april, afgøres ved sammenlægning af udøverens to bedste resultater.

Noget for dig?
Ønsker du selv at deltage i cuppen, kræver det blot, at du er medlem af en klub under Dansk Ride Forbund, men vil du gerne have hjælp til at træne og udforme dine programmer, er det en god idé at melde sig ind i en af de danske voltigeringsklubber.

Træhestcuppen

Tivoli

Voltigeringsklubber i Danmark

18-12-2018