Skal din klub deltage i DRF Elevskole Cup?

af  Anne Marie Krüger Rasmussen
Vi er nu klar med bestemmelserne til den populære Elevskole Cup præsenteret af Equitour Aalborg, og vi kan godt love, at det endnu engang bliver en fantastisk turnering med en uforglemmelig finale. Nyt i forhold til sidste år er, at der er seks elevhold, der går videre til finalen den 24.- 26. maj 2019 hos Equitour Aalborg, og så er der oprettet en særlig Elevskole Camp på campingområdet for både finalister og alle deltagende hold. Alle hold i turneringen får nemlig fem partoutbilletter til finalestævnet og en campingplads på Campen med strøm. Desuden får de seks finalehold og deres holdledere også dækket forplejning på Elevskole Campen under stævnet.

Unik Cup for klubbernes elevskoler
DRF Elevskole Cup er en landsdækkende turnering for elevryttere fra oktober 2018 til maj 2019. Cuppen giver elevskoleryttere en unik mulighed for at deltage i stævner hos andre klubber med elevhold, uden at klubben skal tænke på at skulle transportere elevhestene. Det er nemlig den stævneansvarlige klub, der står for at stille pony/heste til rådighed for de deltagende ryttere. Alle rideklubber under Dansk Ride Forbund, der har en elevskole kan deltage. Rytterne skal selvfølgelig gå på elevskolen og modtage undervisning på elevskolehest/pony.

Hvordan afvikles cuppen?
Et hold består af 4 ryttere. To ryttere rider LD1 (med tilpasninger) og to ryttere rider LC1 (med tilpasninger). Ryttere, der har deltaget i finalen i 2018 eller har startet stævne i sværhedsgrad 1 i dressur, spring eller military ved turneringens start, kan ikke deltage i DRF Elevskole Cuppen. Elevhold tilmeldt Cuppen opdeles i puljer. Hver pulje af tre klubber/hold. Fordelingen sker med hensyntagen til klubbernes geografiske placering, og i forhold til de tre landsdele Øst-, Syd- og Norddanmark. Der rides stævne hos hver af klubberne i puljen, således at alle hold rider en gang hjemme og to gange hos en anden rideklub. Efter den første pulje, inddeles klubberne i nye puljer og rider en ny runde. Dansk Ride Forbund står for inddelingen af puljerne.

Festlig finale for alle Elevskole Cup deltagere
De to elevhold fra hver landsdel, der har opnået højest procent, går videre til finalen ved det internationale stævne hos Equitour Aalborg i Uggerhalne den 24.- 26. maj 2019. Her rider de seks finalehold mod hinanden over to dage på heste/ponyer fra Uggerhalne Sportsrideklub. Holdet med den højeste sammenlagte procent vinder DRF Elevskole Cuppen 2019. For at gøre finalen særlig festlig og sætte fokus på holdånd og fællesskab er der oprettet en Elevskole Camp. Alle hold, der deltager i Cuppen, får fem partoutbilletter til finalestævnet samt en campingplads på Campen med strøm. De seks finalehold og deres holdledere får desuden dækket forplejning på Elevskole Campen hele weekenden. På Elevskole Campen vil der også være aktiviteter for alle deltagere under finalestævnet.

Skynd jer at melde til
Tilmelding til DRF Elevskole Cup skal være Dansk Ride Forbund i hænde senest den 15. oktober 2018. Ved tilmelding skal den officielle tilmeldingsblanket til DRF Elevskole Cup benyttes. Tilmelding er bindende.

Se meget mere om Elevskole Cuppen her

21-09-2018