Skårup Overgård klar til Agria DRF-mesterskab i military for junior/ungryttere

af  Skårup Overgaard
Fredag morgen går starten Agria DRF-mesterskabet i military for junior/ungryttere på Skårup Overgård ved Skanderborg. Først venter dressuren, inden lørdag byder på et helt fantastisk terræn, der tiltrækker ryttere fra hele landet, og søndag falder afgørelsen på springbanen. Arrangøren er Kirstineholm Rideklub, der sammen med ejerne af Skårup Overgård, Anne-Dorthe og Jørgen Albertsen, arrangerer stævne for 34. gang.

​Fotokredit: Skårup Overgaard

Stort tilslutning
I alt 135 ryttere er tilmeldt stævnet, og heraf er 11 junior/ungryttere, der skal kæmpe om mesterskabstitlen. Derudover er der 12 ryttere, der skal starte i den sværeste klasse; CNC*. Ligeledes er der mange kommende dygtige ryttere tilmeldt de mindre klasser. Stævner byder på flot ridning og godt kammeratskab, der som altid bliver det gennemgående kendetegn for stævnet.

Ny holdkonkurrence hylder Kai Schibler
Netop kammeratskab på tværs og fokus på hestevelfærd er det, der danner rammen om en nyt tiltag på Skårup Overgård, hvor der i år igangsættes en holdkonkurrence til minde om Kai Schibler, der døde i december 2017. Kai Schibler var gennem et helt liv dedikeret til hestesporten, og var bl.a. æresmedlem af Dansk Ride Forbund. I alt 12 hold er meldt til konkurrencen, og Kirstineholm Rideklub er meget glade for den store opbakning til den nye holdkonkurrence.

Der er GRATIS adgang alle dage, så der er mulighed for at nyde det gode vejr og se god ridning.

Start- og resultatlister

Kirstineholm Rideklub