Martha Voss skal afdække ridesportens kursus- og uddannelsesbehov

af  Rikke Højgaard
Som et led i vores strategiarbejde vil vi sikre, at de kurser og uddannelser, vi udbyder, er målrettet klubber og frivilliges behov for deres virke i sporten. Derfor har vi indgået aftale med Martha Voss om at analysere uddannelsesbehovet i ridesporten og sammenholde det med vores eksisterende kursuskatalog.

Analyse, sammenligning og anbefaling
Det første skridt bliver en brugerundersøgelse for at afdække behovet. Det vil ske gennem interviews med distrikterne og medarbejdere, spørgeskemaundersøgelser til klubber, frivillige og ryttere samt fokusgruppemøder, hvor interesserede kan komme med deres input.

Martha vil efterfølgende holde resultaterne op mod det eksisterende kursuskatalog (kurser og Træner I & II) og vurdere, hvad der virker, hvad der måske skal helt væk, hvad der bør justeres, og om der skal noget nyt til. Herefter vil Martha komme med en anbefaling (forventeligt 2. kvartal 2018), som bestyrelsen så skal tage stilling til.

Hvem er Martha?
Martha er uddannet agronom med hestespeciale og har gennem de seneste 24 år undervist på landbrugsskoler i forskellige fag – heraf mange hesterelaterede. Hun har også undervist på flere af vores kurser og berideruddannelsen, og hun har været med til at lave undervisernes materiale til ryttermærkerne. Martha er selv rytter og har siddet i flere klubbestyrelser.

24-01-2018