Kimi stopper som elitechef og holdleder i dressur

af  Rikke Højgaard
Efter 10 succesfulde år som holdleder for dressurlandsholdet og elite- og talentchef i dressur har Kimi Nielsen valgt at stoppe for at kaste sig over nye projekter.

Kimi – nr. 2. fra højre med det sølvvindende dressurhold ved EM 2017

Startede og slutter på toppen
Kimis første mesterskab som holdleder var OL i 2008, hvor Danmark som bekendt fik en historisk bronzemedalje for hold. Her 10 år og 10 mesterskaber senere var Kimi så igen støtten bag holdet ved EM i Göteborg i sidste uge, hvor landsholdet sikrede sig en historisk sølvmedalje, og Cathrine Dufour fik to individuelle bronzemedaljer. At talentarbejdet også har båret frugt under Kimis arbejde vidner utallige mesterskabsmedaljer i ungdomsrækkerne også om.

”Det har været en fantastisk rejse, som jeg er glad for at have været med på. Dansk dressur er stærkere end nogensinde, og vi har fået opbygget et stærkt og godt samarbejde mellem vores nye landstræner Nathalie og rytterne, hvilket præstationerne i Göteborg er et levende bevis på. Derfor føler jeg også, at det er det rigtige tidspunkt at kaste mig over nye projekter og give tøjlerne videre til nye kræfter,” siger Kimi.

Kimi fortsætter frem til 31. oktober, så hun kan følge rytterne på banen ved World Cup Herning i uge 42.
29-08-2017

Samarbejdspartnere: Team Danmark Protetor