Maria Anita Andersen ny underviser på kurserne i ridelærer-/rideinstruktør-/berideruddannelsen

af  Susie Juhl
Da vores nuværende underviser Søren Vallentin har fået nyt job, bliver det fremadrettet berider Maria Anita Andersen der skal undervise på kurserne i ridelærer-/rideinstruktør-/berideruddannelsen. Maria skal undervise i dressur, og i fagene rideteori, instruktørgerning samt longering og tilridning. I første omgang er Maria tilknyttet frem til sommeren 2018. Torben Frandsen underviser fortsat eleverne i springning.

Om Maria

Maria har fået sin træneruddannelse på Barthahus hos henholdsvis berider Michael Søgaard og berider Bjarne Elefsen. De sidste 3 år i uddannelsen til berider, var Maria i Viborg Rideklub hos berider Niels Henrik Christensen.

Maria har efter hun blev udlært i 2006 været ansat i 8 år som berider hos Blue Hors ApS, og de sidste år har hun arbejdet som selvstændig.

Dansk Ride Forbund glæder sig til at byde Maria velkommen på kurserne. Der skal samtidig lyde en stor tak til Søren Vallentin for det gode samarbejde og held og lykke fremover.

Har du en ridelærer, Rideinstruktør eller Berider gemt i maven

Dansk Ride Forbunds uddannelser til Ridelærer, Rideinstruktør og Berider henvender sig til unge, der ønsker en kompetencegivende uddannelse til at arbejde professionelt med undervisning, drift af rideklubber/-centre samt heste og ridning.

Læs mere om uddannelserne her.

27-07-2017

Samarbejdspartnere: Team Danmark Protetor