Åben Rideklub i hele landet

af  Anne Marie K. Rasmussen
Mange af forbundets rideklubber har valgt at afholde Åben Rideklub den 26. august i forbindelse med 100 året for Dansk Ride Forbund. Åben Rideklub er en unik mulighed for at invitere alle nysgerrige og interesserede indenfor i klubben, og samtidig gøre det til en festlig begivenhed for klubbens medlemmer. Vi har lavet en oversigt over de 36 klubber, der på nuværende tidspunkt slår dørene op for en hyggelig dag i hestenes tegn, og håber at stadig flere klubber kan føjes til listen.

Masser af aktiviteter
Der er masser af oplevelser i rideklubberne til landsdækkende Åben Rideklub. Flere steder kombineres det åbne hus med stævne, opvisning eller ponytræk. I Skåde Rideklub benytter man eksempelvis den festlige lejlighed til at indvie de nye udendørs baner med champagne og kransekage, ligesom der afholdes loppemarked med nyt og brugt rideudstyr. Hos Vestjysk Sports- og terrænrideklub markeres dagen med fælles ride/køretur i en af de lokale skove, og der vil være mulighed for at prøve TREC og agility forhindringer. Tanholt Rideklub fejrer klubbens 45 års jubilæum sammen med Åben Rideklub, og i Holbæk Rideklub slås det åbne hus sammen med klubmesterskaberne og rundvisninger.

Se hvad de forskellige rideklubber tilbyder under Åben rideklub her (siden opdateres løbende).

Alle er velkomne
Med Åben Rideklub inviterer klubberne alle, der skulle have lyst, indenfor i ridesportens verden. Det er helt op til den enkelte klub, hvad der skal foregå på dagen, og i hvilket tidsrum besøgende kan komme forbi. Uanset hvad programmet byder på, er der dog lagt op til en festlig dag, hvor interesserede, nysgerrige og kommende ryttere kan kigge forbi – og blive klogere på det med heste og ridning. Kunne jeres rideklub også tænke sig at afholde Åben Rideklub – så læs mere her.

Flag til alle klubber
I forbindelse med jubilæet modtager de knap 500 klubber under Dansk Ride Forbund et flag med det flotte jubilæumslogo. Flaget kan bruges ved aktiviteter i klubben hele året, men er selvfølgelig særlig relevant til den Fælles Flagdag den 23. juli og til Åben Rideklub den 26. august.

09-06-2017

Samarbejdspartnere: Team Danmark Protetor