Rideklubben SMIR recertificeret

af  Anne Marie K. Rasmussen
I november blev Rideklubben SMIR ved Faaborg på Fyn recertificeret i Organisation og Sikkerhed. Klubben har været med i certificeringsordningen siden 2010, og målet er at opnå flere af rideforbundets certificeringer i fremtiden. Certificeringsordningen har til formål at skabe en skarp profil af forbundets klubber, så medlemmer og interessenter nemmere kan orientere sig. En certificering indenfor et givent område, er således forbundets blåstempling og anbefaling af rideklubben. Vi ønsker klubben tillykke med recertificeringerne.

Undervisning i SMIRs midlertidige faciliteter.

Klubudvikling er stadig i fokus hos SMIR på trods af flytning
I oktober måtte Rideklubben SMIR flytte fra Landbrugsskolen i Korinth til en midlertidig adresse på gården Vængely i Faaborg. Det skyldes, at Landbrugsskolen har oprettet sin egen ridelinje, og derfor skal bruge skolens faciliteter til egne elever. Vinteren skal nu bruges på at finde en fast adresse til klubben og dens elevponyer, og her er sikkerhedscertificeringen en god rettesnor. Rideklubben er certificeret inden for organisation og sikkerhed – de to basiscertificeringer – og klubbens bestyrelse håber på, at kunne opnå en af profileringscertificeringer, når klubben har fundet sit nye hjem.

Humøret holdes højt i klubben på trods af flytning, og der har allerede været afholdt det første klubstævne på den midlertidige adresse. Det bliver spændende at følge klubben fremover.

SMIR

Dansk Ride Forbunds certificeringer