Emil og Allstar blandt de ti bedste i 1. kvalifikation ved EM

af  Anne Marie K. Rasmussen
Onsdag eftermiddag var det så blevet juniorernes tur til at ride den første individuelle kvalifikation ved EM i Millstreet, Irland. I denne klasse var 99 ekvipager til start, og da det var en tidsspringning blev nedslag eller stop lagt til tiden. Med en helt fantastisk nulrunde blev Emil Hallundbæk og Allstar bedste danske juniorekvipage og placerede sig samtidig blandt de ti bedste i det store felt

.

Som nævnt blev bedste danske resultat redet hjem af Emil Hallundbæk og Allstar. Parret red en overbevisende runde med 0 fejl i tiden 74,31 og sluttede dermed som nr. 8. Generelt gjorde alle de danske ryttere det rigtig godt, og ingen af dem fik mere end 4 fejl, så det var især tiden, der var afgørende. Det betød, at Josephine Bøgh/Van Dejk fik 4 fejl i tiden 83,47 (nr. 50). Sofie Yderstræde Bucka/Ellely’s Quality fik 4 fejl i tiden 87,37 (nr. 62) og Benedikte Rie Truelsen/Cassina Z fik 4 fejl tiden 90,34 (nr. 69), mens Christina Nielsen/Griffin sluttede med 4 fejl i tiden 101,82 (nr. 89).

Juniorerne skal på banen igen fredag hvor holdmesterskabet skal afgøres, hvilket også er anden kvalifikation til den individuelle finale søndag.

Europamesterskab 2016, Millstreet, Irland

Mere om EM

Konkurrencerne kan følges på Clipmyhorse.tv og Feitv.org
27-07-2016