Springlandsholdet klar til Nations Cup i Budapest

af  Rikke Højgaard
På fredag kl. 14.30 indtager Søren Pedersen, Torben Frandsen, Linnea Ericsson-Carey og Rikke Haastrup og deres heste springbanen i Budapest for at repræsentere Danmark i 2. division af Furusiyya FEI Nations Cup 2016.

Klar for Danmark
Landstræner Lars Pedersen har udtaget Søren Pedersen og Tailormade Chaloubet, Torben Frandsen på Highrise, Linnea Ericsson-Carey på Quidams Flower og Rikke Haastrup på Charleston K til at repræsentere Danmark i den firestjernede kvalifikation af Furusiyya FEI Nations Cup i Budapest. Klassen skydes i gang fredag kl. 14.30 og kan følges direkte på FEI TV.

Koncept for Furusiyya FEI Nations Cup 2015
Verden er inddelt i seks ligaer, hvor den europæiske liga er inddelt i 1. og 2. division. Her starter Danmark i 2. division, hvor 17 nationer konkurrerer om kvalifikation til den endelige finale i Furusiyya FEI Nations Cup samt oprykning til 1. division. Finalen afvikles i Barcelona i september.

Den bedste nation i 2. division rykker op i 1. division og er samtidig kvalificeret til finalen. Det næstbedste land i 2. division er også kvalificeret til finalen, hvor der er mulighed for oprykning til 1. division, hvis man placeres i top 8 ved finalen.

CSIO Budapest

Furusiyya FEI Nations Cup 2016

11-07-2016

Tlf. 4326 28 28