Lejse V. Bramminge overbevisende mester

af  Anne Marie K. Rasmussen
Med tre nulrunder satte den 20-årige rytter på Cascada de andre deltagere i Jyske Bank DRF-mesterskabet for ungryttere på plads. Som den eneste, der formåede at ride fejlfrit alle tre runder, sikrede Lejse V. Bramminge på hesten Cascada sig fortjent guldet ved det store DM stævne hos Absolute Horses på Tågerup ved Kolding. Finalen gik i en S1 (145 cm) og blev redet over to runder, og der var 16 ryttere til start.

Glade vindere: Lejse V. Bramming, Emil Hallundbæk og Martin Mose Knudsen (Absolute Horses).

Efter at Lejse på fornem vis havde redet sejren hjem, måtte tre ryttere ud i omspringning om sølv- og bronzemedaljen. De havde alle fået tilsammen fire fejl i de to første runder. Martin Mose Knudsen på Candy K, havde nul i første runde og fire i anden. Han red først i tiden 46,41, men fik otte fejl. Den næste, Nicolas Pedersen på Tailormade Gangster havde også redet nul og fire, men han fik ni fejl i tiden 48,16. Emil Hallundbæk på Allstar, som havde redet fire i første og nul i anden runde, havde fordelen af at ride sidst og sikrede sig sølvmedaljen, selv om der trillede en bom. Parret red i tiden 46,41. Bronzemedaljen gik så til Martin Mose Knudsen.

Syg og glad
Det var en rigtig glad Lejse Bramminge, der tog imod lykønskningerne efter sejren.

”Jeg siger ikke så meget, for jeg har været syg de sidste fire dage,” sagde hun. ”Jeg har en rigtig god hest. Jeg vandt Grand Prix ved Odense Horse Festival for 14 dage siden. Men ellers har vi ikke fået redet så meget i ungrytterklasserne, fordi jeg har arbejdet i en stald i Tyskland, hvor der ikke var så meget tid til det.”

Lejse Bramminge træner hos Lars Bak Andersen og har startet sin egen stald i Münster i Tykland.

Flere mesterskaber
I morgen fortsætter festen hos Absolute Horses, når der kl. 12 rides DRF-mesterskab for juniorer. Fra kl. 14.00 skydes Danmarksmesterskabet for seniorer i gang, og her er der 11 startende i klassen. Har du ikke mulighed for at tage turen til Jylland, så streamer Zibrasport fra stævnet hele søndag, og det er ganske gratis at se med.

Bestemmelser

Alle Resultater

Absolute Horses

Zibrasport.dk