Tillykke til de nyuddannede Træner 2

af  Anne Marie Krüger Rasmussen
Otte nye ’Træner 2’ kursister afsluttede i denne weekend deres sidste modul ud af seks moduler. Kurserne, som er en blanding af teori og praktisk undervisning samt opgaver, giver kursisterne et godt fundament til at gå ud og inspirere og dygtiggøre rytterne i landets mange rideklubber. Træner 2 uddannelsen er en del af de træneruddannelser, der udbydes i et samarbejde mellem Dansk Ride Forbund (DRF) og Danmarks Idræts Forbund (DIF). Uddannelserne består af 4 niveauer.

Målet med Træner 2 kurset er at blive en bedre underviser ved at få mere indsigt og flere redskaber til den daglige undervisning.  Uddannelsen består af i alt 125 lektioner fordelt på seks moduler (3 DIF og 3 DRF moduler), der afvikles over seks weekender. Efter denne weekends afsluttende opgave og test i det teoretiske stof, var det otte meget glade deltagere, der kunne tage hjem med et velfortjent kursusbevis og titlen som Træner 2.

Tillykke med uddannelsen som Træner 2 til:

Christina Larsen
Heidi Dyhrberg Kleven