Springlandsholdet klar til Nations Cup i Budapest

af  Rikke Højgaard
Rikke Haastrup, Søren Pedersen, Lars Bak Andersen, Andreas Schou og Thomas Sandgaard tager turen til Budapest i Ungarn, hvor der på fredag kl. 14.30 skal springes om vigtige point i Furusiyya FEI Nations Cup. Det er landstræner Lars Nørgaard Pedersen, der udtager de fire af rytterne, der skal ride for Danmark i nationsspringningen.

Fire stævner baner vej til finale
Fra maj til slutningen af september skal det danske springlandshold gennem fire pointgivende kvalifikationsstævner springe for kvalifikation til den endelige finale i Furusiyya FEI Nations Cup og mulig oprykning til 1. division i Europa. De fire pointgivende stævner i Nations Cuppen, som FEI har tildelt Danmark deltagelse i, er Odense, Sopot, Budapest og Arezzo. Nations Cuppen kan følges på FEI TV. http://www.feitv.org/

Koncept for Furusiyya FEI Nations Cup 2015
Verden er inddelt i seks ligaer, hvor den europæiske liga er inddelt i 1. og 2. division. Her starter Danmark i 2. division, hvor 16 lande konkurrerer.

Hver nation i 2. division tildeles fire stævner, som er pointgivende for kvalifikation til den endelige finale i Furusiyya FEI Nations Cup samt oprykning til 1. division. Finalen afvikles i Barcelona.

Den bedste nation i 2. division rykker op i 1. division og er samtidig kvalificeret til finalen. Det næstbedste land i 2. division er også kvalificeret til finalen, hvor der er mulighed for oprykning til 1. division, hvis man placeres i top 8 ved finalen.

Nationer kan deltage i andre kvalifikationer, men det er kun de fire tildelte stævner, der er pointgivende i turneringen.

CSIO Budapest

Furusiyya FEI Nations Cup 2015

Startlister og resultater
14-07-2015