NM sølv og bronze til Danmark i voltigering

af  Anne Marie K. Rasmussen
I dag var det den store finaledag ved de Nordiske Mesterskaber i voltigering på Flyinge, Sverige. Inden søndagens finalerunder havde de danske udøvere flere medaljechancer, og det blev bestemt ikke sat over styr i finalerne. Det blev til en meget flot sølvmedalje og en flot bronzemedalje i gruppevoltigering for seniorer, mens både Kristina Jensen/Jackson og Emilie Lindgaard/Jarl vandt bronze i enkeltvoltigering for henholdsvis seniorer og juniorer.

Sølv og bronze til Danmark
De danske voltigeringsryttere viste storform ved de Nordiske Mesterskaber, og det betød, at der blev vundet både sølv og bronze til Danmark i holdmesterskabet! Sølvet gik til Voltigeklubben Thommysminde på hesten Gørklintgårds Donau med longefører Betina G. Nielsen, og bronze blev vundet af Sjørring Rideklub på hesten Boston med longefører Pia Sørensen. Guldet blev vundet på hjemmebane, da det gik til Sveriges Team SVEA på Achim med Ronja Persson som longefører.

Bronze til Kristina Jensen
Kristina Jensen på Jackson med longefører Dorthe Ballegaard fra Voltigeklubben Thommysminde vandt bronzen enkeltvoltigering for Seniorer med et meget vellykket Marilyn Monroe-inspireret frit program og en samlede pointsum på 7,088. Guld og sølv gik til Sverige med Sandra Anderberg/Lu 1/Pernilla Lundblad på 7,531 point og Marie Li Korse/Don Giovanni/Ronja Persson på 7,342 point.

Dansk juniorvoltigør vinder bronze
I det Nordiske Mesterskab for Junior gik bronzemedaljen ligeledes til Danmark. Emilie Lindgaard på Jarl med Thomas Bisgaard som longefører fra VKT viste at udtagelsen til VM i Ermelo senere på sommeren er velfortjent, da de med 7,226 point sikrede sig bronzemedaljen lige bag to meget stærke svenskere. Guld og sølv gik til Johanna Lindberg/Lu 1/Pernilla Lundblad på 7,339 point og Ella Filippa Velander/Don Giovanni/Ronja Persson på 7,292 point.

Danske deltagere ved NM i voltigering

NM i voltigering

12-07-2015

Tlf. 4326 28 28