Springlandsholdets turneringsplan er klar

af  Rikke Højgaard
Det danske springlandshold er klar til at tage hul på Furusiyya FEI Nations Cup 2015, hvor det er Odense, Sopot, Budapest og Arezzo, der er pointgivende for Danmark. Nations Cup’en er inddelt i seks regionale ligaer, og Europa er inddelt i to divisioner, hvor Danmark starter i 2. division i 2015.

Fire stævner baner vej til finale
Fra maj til slutningen af september skal rytterne på det danske springlandshold gennem fire kvalifikationsstævner ride for kvalifikation til den endelige finale i Furusiyya FEI Nations Cup og mulig oprykning til 1. division i Europa. De fire stævner i Nations Cuppen, som FEI har tildelt Danmark deltagelse i, er Odense, Sopot, Budapest og Arezzo.

”Det bliver en spændende turnering i år. Sidste år blev vi nr. 3, og i år går vi efter en top 2-placering og dermed finalekvalifikation. Stævnerne vil også være vigtige ift. udtagelsen af det landshold, som vi skal have afsted til EM i Aachen”, siger landstræner Lars Nørgaard Pedersen.

Danmarks turneringsprogram – 2. division af Furusiyya FEI Nations Cup 2015

Odense (DEN) 14. - 17. maj
Sopot (POL) 4. - 7. juni
Budapest (HUN) 16. - 19. juli
Arezzo (ITA) 2. - 6. september

Koncept for Furusiyya FEI Nations Cup 2015
Verden er inddelt i seks ligaer, hvor den europæiske liga er inddelt i 1. og 2. division. Her starter Danmark i 2. division, hvor 16 lande konkurrerer.
Hver nation i 2. division tildeles fire stævner, som er pointgivende for kvalifikation til den endelige finale i Furusiyya FEI Nations Cup samt oprykning til 1. division. Finalen afvikles i Barcelona.

Den bedste nation i 2. division rykker op i 1. division og er samtidig kvalificeret til finalen. Det næstbedste land i 2. division er også kvalificeret til finalen, hvor der er mulighed
for oprykning til 1. division, hvis man placeres i top 8 ved finalen.

Nationer kan deltage i andre kvalifikationer, men det er kun de fire tildelte stævner, der er pointgivende i turneringen.

Furusiyya FEI Nations Cup 2015

20-02-2015