To certificeringer mere til Haslev Køre- og Rideforening

af  Helen Munksø
Efter en flot indsats kan Haslev Køre- og Rideforening (HKR) nu skrive tre certificeringer på CV’et. Klubben er blevet recertificeret indenfor organisation, og i den forbindelse ansøgte de også om at blive certificeret indenfor sikkerhed og D-stævne. Klubben har gjort et godt stykke arbejde, og de opfyldte kravene til begge certificeringer samt recertificeringen. Vi ønsker HKR stort tillykke med certificeringerne.

En aktiv militaryklub

Haslev Køre- og Rideforening (HKR) ligger i distrikt 4 på Sjælland. Klubben holder til på Stengaard ved Haslev og har ca. 115 medlemmer. Klubben er særdeles aktiv indenfor militarysporten, og har en veletableret og populær terrænbane til rådighed på Steengaard. Klubben afholder militarystævner flere gange årligt på forskellige niveauer.

Klubben har mellem 100 og 150 ryttere til start ved deres militarystævner. Da military består af disciplinerne dressur, springning og terrænridning rider rytterne tre gange på én dag. Således har klubben op mod 450 starter på en stævnedag.

I Haslev er de glade

HKR sætter stor pris på at være blevet certificeret i yderligere to kategorier.

”Det er en anerkendelse, af det store arbejde vi gør i forhold til sikkerheden i det daglige og i planlægningen af vores velbesøgte militarystævner tre gange årligt," siger Louise Hededam der er næstformand i bestyrelsen.

NM til Haslev i 2015

Næste år er HKR vært for Nordisk-Baltisk Mesterskab (NM) i military. Her forventer man at godt 100 ryttere fra hele Norden samt Baltikum vil stille til start. Forberedelserne er allerede godt i gang. NM afvikles den 17. - 20. september 2015.

Læs mere her.

Vi ønsker HKR stort tillykke med certificeringerne.

Haslev Køre- og Rideforening

16-10-2014