Peter Danmarksmester for 6. gang

af  Desirée Larsen
Dagen startede i silende regn, men heldigvis klarede det op, og vi kunne hylde den nye Danmarksmester i military for sjette gang Peter Flarup. På en flot andenplads blev det Martina Kastrup Loft, mens Camilla Saeboe Hansen vandt bronze. Fjerdepladsen blev vundet af Niels Goldschmidt med Lasse og Anna-Thea Jakobsen blev nummer fem med Milana 23.

Fra venstre sølvinder Martina Kastrup Loft, guldvinder Peter Flarup og bronzevinder Camilla Saeboe Hansen, DM 2014, Lundegården (DRF)

Vicky bedst efter dressuren

Dressurdelen blev afviklet på græs fredag og lørdag i Bernstorffparken, Gentofte. Vicky Matthiesen og Dejo førte efter dressuren med 47,2 strafpoint. Lige i hælene fulgte Peter Flarup bare 0,2 strafpoint efter med 47,5 strafpoint. Martina Kaastrup Loft og Picolien lå nummer tre med 51,4 strafpoint. Det program som rytterne red svarer til en LA6.

Tia lagde sig solidt i front efter springdelen

Tia Lundemose Andersen og Chelsea red en flot fejlfri runde på springbanen, og lagde sig om lørdagen flot i front ved DM i military med 51,7 strafpoint. 57,9 strafpoint havde den nærmeste forfølger, og det var Camilla Saeboe Hansen med Zanzibar. Peter Flarup og Stald Mejses Frankie lå efter springdelen nummer tre med 58,5 strafpoint. Der var således spænding til den sidste og afgørende terrændel på Lundegården, Høsterkøb.

Peter bedst i terrænet

Dagens terrændel blev afgørende for mesterskabet, og her var Peter Flarup og Stald Mejses Frankie overlegne. Parret havde ingen strafpoint i terrænet, da de red lige på sekundet af idealtiden 6,08 min. De sluttede således med 58,5 strafpoint og guld om halsen.

Martina Kastrup Loft og Picolien red den andenbedste tur i terrænet, og fik kun 2,8 strafpoint. Samlet vandt ekvipagen sølv og sluttede med 62,2 strafpoint. Bronzen gik til Camilla Saeboe Hansen og Zanzibar, som fik 5,2 strafpoint i dag og samlet fik de 63,1 strafpoint.

Tyskland vandt CIC**

Pia Münker var suveræn i den internationale CIC** klasse, hvor hun tog sig af både første- og andenpladsen med kun 2,4 strafpoint i terrænet. Førstepladsen vandt hun på Louis M med samlet 34,4 strafpoint mens hun tog andenpladsen på Stachus 9 med 39,1 strafpoint.

Tredjepladsen gik også til en tysk rytter, der red en flot terrændel med kun 2,8 strafpoint. Julia Krawejski og Samorai Du Thot sluttede med 39,7 strafpoint. Den bedste dansker i CIC**blev Peter som nummer 8, mens Martina blev nummer 15 og Camilla nummer 16.

De placerede ved CIC**, Lundegården 2014 (DRF)

Resultater

Sportsrideklubben

13-07-2014