Landshold klar til Nations Cup i Sopot

af  Rikke Højgaard
Når 4. afdeling af 2. division af Furusiyya FEI Nations Cup 2014 løber af stablen den 5. – 8. juni i Sopot i Polen, bliver det Andreas Schou, Thomas Sandgaard, Rikke Haastrup og Søren Pedersen samt Torben Frandsen som reserve, der skal forsvare de danske farver. Danmark ligger i øjeblikket på en delt andenplads i 2. division, så der bliver spænding om pointene i Polen.

Thomas Sandgaard og Amarone, CSIO DK 2013

Landshold, Sopot

Andreas Schou Lenardo Der Kleine
Thomas Sandgaard Amarone
Rikke Haastrup Qualico du Bubois
Søren Pedersen Tailormade Esperanza De Rebel
Torben Frandsen (reserve) Solos Concept

Dansk føring i Nations Cuppen
Danmark har ind til nu kun redet en afdeling af Furusiyya FEI Nations Cup 2014 – nemlig den i Odense ved JBK Horse Festival. Selvom vi kun blev nr. 9, var der ikke andre hold fra 2. division foran os i Odense, og derfor kunne Danmark høste 100 point, hvilket udløste en delt 2. plads i den samlede stilling. Mange hold fra 2. division er til start i Sopot, så der bliver virkelig spænding om pointene.

CSIO3* Sopot

Nations Cup, stilling

Furusiyya FEI Nations Cup 2014

20-05-2014