Infomail - Distance - Juli 2013
Novice kvalifikation
Fra i år skal FEI’s Novice kvalifikation (§816) være afsluttet indenfor 24 måneder. Gyldigheden af Novice kvalifikationen er yderligere 24 måneder. Den danske særregel om at man skal have redet 3 stk. L-klasser (1 stk. LB + 2 stk. LA) før man må starte MA, giver en ekstra L-klasse i forhold til FEI’s Novice kvalifikation. Denne ekstra L-klasse skal ikke nødvendigvis gennemføres i selve Novice kvalifikationsperioden på de 24 måneder.
Ændringer i Kvalifikation/udtagelseskrav til EM, YR-EM, VM og YR-VM
Nuværende tekst: Hesten skal i mesterskabsåret have gennemført et internationalt observationsridt med en længde, som svarer til minimum én klasse under mesterskabets længde (eks.: 160km -> 120km). Afholdes mesterskabet tidligt på året, vil dette krav blive justeret.
Ændres til: Hvis kvalifikationen er foretaget mere end 12 måneder før mesterskabet, skal hesten gennemføre et internationalt observationsridt med en længde, som svarer til minimum én klasse under mesterskabets længde (eks.: 160km -> 120km). Denne ændring træder i kraft med øjeblikkelig virkning!
Kvalifikationskrav til DM

Der har hersket nogen tvivl om kravene for at må starte DM. Det eneste krav som skal være opfyldt er, at hest/rytter er startberettiget til CEI2*.

Distancefolder
DRF’s nye folder om distanceridning kan ses her! Trykte eksemplarer kan rekvireres via distanceudvalget.
Træningssamling Vest
Rideklubben Endurance Riders Denmark (ERD) inviterer i samarbejde med Distanceudvalget til en træningssamling, som finder sted fra den 9. –11. august 2013. Sted: Vasehus Ridecenter, Erikstrupvej 16, 8830 Tjele. Kursusleder: Sonja van Willigen. Målgruppe: Primært ungryttere (YR 10 - 21 år) som har startet pointgivende L – M klasser, men der er også åbent for senior rytter på samme niveau (såfremt der er plads). Fokus områder: Træningsmetoder, ridning i grupper, fremvisning af hest for dyrlæge (korrekt mønstring), hjælperfunktioner, team work. Se mere her!
Internationale resultater
11. maj 2013, Göingeritten (Sverige):
CEI2*/120km: Helen Munksø på Victor de Chamant (2. plads) med 13,3 km/t. Stort Tillykke!

18. maj 2013, Ermelo (Holland):
CEI2*/120km: Hanne Haagen Hansen på Shando SH blev nr. 10 med 13,2 km/t, Christine Pedersen på Delli OX blev nr. 11 med 13,2 km/t og Rina Thorsen på WW Nieska OX blev nr. 12 med 12, 3 km/t. Stort tillykke til alle!

25. maj 2013, NBM (Estland):
CEI2*7120km: Johanne Hvid på Flini OX blev nr. 16 med 14,4km/t. Stort tillykke!

1. juni 2013, Glien Endurance (Tyskland):
CEI3*/163km: Charlotte Kromann-Rasmussen på Facas OX blev nr. 14 med 14,03km/t (ekvipagen kvalificerede sig dermed til EM2013/WEG2014) og Helen Munksø på Shams Star OX blev nr. 15 med 11,4km/t.
CEI2*/122km: Inge-Merete Larsen på Serij OX blev nr. 7 med 12,9km/t og Dorthe Christensen på Carpe Diem OX blev nr. 8 med 12,6km/t.
CEI2*YR/122km: Amanda Kalmeyer på Cabon OX blev nr. 5 med 14,1km/t.
CEI1*/80km: Allan H. Paulsen på Kazar OX (vinder af klassen) med 14,7km/t.
CEI1*YR/80km: Rikke Arkensteijn på Shajan OX (vinder af klassen) med 14,7 km/t. Stort tillykke til alle!
MA Championat

6. juli 2013, Rom-ridtet: MA Championatet blev vundet af Hanne Hein på Boss med 14.2 km/t. Stort tillykke!

Vision: Dansk Ride Forbund er en moderne og professionel fritids- og idrætsorganisation i særklasse. Vi udfordrer og udvikler årtusinders traditioner og færdigheder i samspillet mellem hest og menneske.

Tilmeld infomail
Afmeld infomail