Infomail - Distance - April 2013
Ærestegn
DRF’s ærestegn for 2013 blev uddelt på repræsentantskabsmødet den 14. april, og Lone Aalekjær var blandt de fire ildsjæle der modtog ærestegnet.

Bestyrelsens motivation for at tildele Lone ærestegnet lød som følgende: "Lone har været med siden distanceridningen tog sin begyndelse i Danmark i 1985, og hun er en didikeret og passioneret formand for distanceudvalget. Lone er også international 4* TD og dommer. Lone er en ildsjæl, som brænder for distancesporten, og distanceridningen i Danmark var ikke blevet til, det den er i dag, hvis ikke det havde været for hende. Lone er et kendt ansigt på både de nationale og de internationale stævnepladser. Hvor end hun kommer, er hun altid med til at sørge for at alle får en god og hyggelig dag med sit smittende gode humør, sin hjælpsomhed og sin imødekommenhed - hun er en person, man kun kan holde af. Herudover er Lone også en flittig distancerytter."

Blomsterhackamore
Blomsterhackamore er som udgangspunkt ikke tilladt at bruge, da dens indvirkning på hesten ofte er ringe. Varianter med en eller flere ekstra ringe er tilladte, såfremt tøjlen monteres i den ekstra ring så der opnås en ”stangtrækseffekt”.
Resultater
Göttingen (Tyskland), 12.-14. april: Ridtet blev afviklet under vanskelige vejrforhold, og havde i år 2 dansker til start. I CEI2*/120km blev Charlotte Kromann-Rasmussen / Facas OX nr. 7 med 12,9 km/t. Patricia Hass Pilborg / Duke De Cedres OX gennemførte 80km (national) med 12,3 km/t.

Vedemaritten (Sverige), 20. april: 10 danskere var til start i CEI1*/80km og 80km national. Charlotte Kromann-Rasmussen / Ganti gennemførte med 15,7 km/t. Amanda Kalmeyer / Cabon gennemførte med 14,8 km/t. Hanne Haagen Hansen / Shando Sh gennemførte med 14,7 km/t. Inger Pitter Bertelsen / Portal OX gennemførte med 14,7 km/t og Christine Pedersen / Delli OX gennemførte med 13,4 km/t. I 80km national blev Helen Munksø / Shams Star OX nr. 3 med 12,2 km/t.

EM Herning klub-tilbud for forbundets medlemmer
Medlemmer af Dansk Ride Forbund tilbydes en række fordele ved sommerens EM i Herning – bl.a. DRF Campinglejr og særlige billettilbud, læs mere her.

Vision: Dansk Ride Forbund er en moderne og professionel fritids- og idrætsorganisation i særklasse. Vi udfordrer og udvikler årtusinders traditioner og færdigheder i samspillet mellem hest og menneske.

Tilmeld infomail
Afmeld infomail