Infomail - Distance - Juli 2012
VM-samling
De 4 ryttere (Tanja van Willigen, Johanne Hvid, Inger Pitter Bertelsen og Inge-Merete Larsen) som har kvalificeret sig til WEC (World Equestrian Championship) i Euston Park, England, den 25. august, var sammen med deres heste, og hjælpere indkaldt til VM-samling hos Helen/Morten og på Skovbo Travbane. Dagens program var flg.: Hesteeftersyn v/ landsholdsdyrlæge Line Skadelund. Teambuilding, orientering om holdkaptajnens funktion, praktisk info, udveksling af info rytterne i mellem, fastlæggelse af strategi mv. (v/ distanceudvalget).

Sidste nyt: Alle hestene (TvW: Shajan OX, JH: Lufas OX og Flini OX, IPB: Portal OX, I-ML: Wisdoms Touch OX og Serij OX) er nu godkendt af Line Skadelund, og tilmeldes Nominated Entry den 24. juli. Endeligt valg af hest foretages inden Definite Entry den 14. august.
YR-EM

Amanda Kalmeyer og Cargash SH er tilmeldt til YR-EM (Entry in Principel), som afholdes i Mont-le-Soir, Belgien, den 8. september.

Sjællandsmesterskab

Den 16. juni skulle årets sjællandsmester findes i klasse MA (80 km) i Hippoaden. 7 ekvipager var tilmeldt, og det blev endnu engang Tina Bratajka der løb med mesterskabet - denne gang på hoppen Ladyline XX. Hastigheden var 15,2 km/t. Tina har dermed vundet sjællandsmesterskabet 3 gange (på 3 forskellige heste) indenfor de sidste 4 år. 2.pladsen gik til Hanne Haagen Hansen på Shando SH (15,1 km/t). Cathy Douglas på Cillina OX kom ind på 3. pladsen - også med 15/1 km/t. Stort tillykke til alle tre!

Danmarksmesterskab
Københavnerridtet, den 7. juli, var i år vært for Danmarksmesterskabet (CEI2* - 121 km). 7 ekvipager stillede forventningsfulde op til mesterskabet, som i år havde flere ruteændringer i forhold til tidligere år. Udover strækninger med mudder, skulle deltagerne også kæmpe i et lummert vejr (høj luftfugtighed/svag vind). En meget velridende Johanne Hvid på Flini OX, kunne sidst på eftermiddagen kåres som ny Danmarksmester. Ekvipagens hastighed var 15,2 km/t. På 2. pladsen kom Inger Pitter Bertelsen på Gashin El Din med 14,0 km/t, og ind på 3. pladsen kom Hanne Hagen Hansen på Shando SH med 12,7 km/t. Kun 3 af de 7 ekvipager gennemførte. Stort tillykke til alle tre!

Øvrige resultater: Vinder af CEI1* - 80 km blev Helle Hansen på Zidan OX med 13,3 km/t. Patricia Hass Pilborg blev nr. 3 med 12,5 km/t. Stort tillykke til begge!
Molsridtet
FEI har tildelt Molsridtet EM (European Endurance Championships) den 31. Juli - 2. august 2015.
Distanceridning i Danmark får dermed en væsentligt øget fokus, til gavn for sporten som helhed. Stort tillykke!
Ændringer i propositioner
- Minimolsridtet har ændringer i alderskravene (afholdes den 18. august).
- Langesø Ridtet kan alligevel ikke tilbyde opstaldning (afholdes den 18. august).
- Guldborgsundridtet er aflyst (skulle være afholdt den 25. august).

Bemærk at ovennævnte ændringer er foretaget i de enkelte ridts propositioner!
Vision: Dansk Ride Forbund er en moderne og professionel fritids- og idrætsorganisation i særklasse. Vi udfordrer og udvikler årtusinders traditioner og færdigheder i samspillet mellem hest og menneske.

Tilmeld infomail
Afmeld infomail