Infomail - Distance - Marts 2012
Sæsonen 2012

I skrivende stund er Feldborg Ridtet og Aaskov ridtet afviklet. Vejret var med dem begge, og mange deltagere havde fundet vej; Feldborg ca. 65 ekvipager og Aaskov ca. 80 ekvipager. Forhåbenligt er det flotte deltagereantal, en strømpil for resten af sæsonnen 2012.

Resultater fra udlandet
  • FITS fun in the sun (Florida - USA) fra den 1. -3. marts 2012: Christine Pedersen / Halsteads Firesky OX blev nr. 9 i CEI2*- 120km med ca. 12km/t. 2 dage senere red Christine igen, denne gang på hesten; Bey Gibby OX, og opnåede en flot 5. plads i CEI3* - 160km (ca. 12 km/t). Stort tillykke med begge resultater.
  • Paaren im Glien (Tyskland) den 30. marts 2012: Johanne Hvid / Lufas OX blev nr. 4 i CEI3*- 160km med 16,06km/t. Stort tillykke! I CEI2* - 120km blev Inge-Merete Larsen / Serij OX nr. 8 med 13,2km/t, og Inger Pitter Bertelsen / Portal OX blev nr. 9 med 12,6km/t. Stor tillykke til begge! Alle 3 ekvipager er hermed kvalificeret til deltagelse i VM-2012.
NBM, YR-EM og VM

Følgende ryttere har udtrykt interesse for deltagelse i mesterskaber i 2012:

• NBM: Johanne Hvid / Mardan OX
  • YR-EM: Amanda Kalmeyer / Cargash eller Kaffa
  • VM: Inger Pitter Bertelsen / Portal OX (ekvipagen er kvalificeret), Johanne Hvid / Lufas OX (ekvipagen er kvalificeret) eller Flini OX, Inge-Merete Larsen / Serij OX (ekvipagen er kvalificeret) eller Wisdoms Touch OX, Tanja Van Willigen / Shajan OX samt Christine Pedersen / Shetan Shadwad OX eller Bastian OX.

Distanceudvalget ønsker snarest tilkendegivelser fra andre ryttere, som overvejer at deltage i overnævnte mesterskaber.

Samling for VM-ryttere
Lørdag den 23. juni 2012 afholdes samling for de ryttere (med hjælpere), der er kvalificeret til VM-2012. Fremvisning af heste for holddyrlægen sker ved samme lejlighed. Samlingen indeholder bl.a. praktiske informationer, teambuilding, strategier, udlevering af sponsortøj mv., og afholdes hos Morten og Helen (Herfølge) samt på den nærliggende Skovbo Travbane. Tilstede vil være: Ryttere + hjælpere, holdkaptajn, holddyrlæge og distanceudvalget.

Mere info sendes direkte til de implicerede.
Nyt ridt

Langsø Ridtet afholdes den 18. august 2012 ved Langsø Gods - Morud på Fyn, med klasser fra LC til MA. Se proportionerne under kalenderen på DRF’s distancesider.

Anmeldelsesfrist

Bemærk: Dagmarridtet, som afholdes den 26. maj 2012, har sidste anmeldelsesfrist den 30. april 2012!

Vision: Dansk Ride Forbund er en moderne og professionel fritids- og idrætsorganisation i særklasse. Vi udfordrer og udvikler årtusinders traditioner og færdigheder i samspillet mellem hest og menneske.

Tilmeld infomail
Afmeld infomail