Udenlandske Ryttere - Foreign Riders

Godkendelse af udenlandske ryttere som ønsker dansk rytterlicens

Ryttere som har en gyldig udenlandsk rytterlicens, kan ansøge om dansk rytterlicens ved at fremsende godkendelse fra det forbund, hvor i deres udenlandske rytterlicens er udstedt.

Blanketten til godkendelse kan findes under blanketter på hjemmesiden link. Når det nationale forbund har underskrevet blanketten, sendes den til rytterlicens@rideforbund.dk. Det er vigtigt, at rytterens mailadresse er noteret i mailen. For at kunne godkende rytteren til dansk rytterlicens, skal vedkommende være oprettet på DRF Go!

Efter modtagelse af godkendelse fra det nationale forbund, kan den danske rytterlicens købes via DRF Go!

Ved besiddelse af gyldig dansk rytterlicens, kan rytteren deltage i danske ridestævner arrangeret af Dansk Ride Forbund, ligesom rytteren kan benytte sig af DRF Go! Såfremt hesten er konkurrenceregistreret, vil ekvipagens resultater desuden blive registreret i Danmark.

Læs mere i reglementets fællesbestemmelser §22.6 og §23.4 Link

Approval of foreign riders applying a Danish Riders License

Riders in possession of a valid foreign Riders License can apply for a Danish Riders License by sending an approval from their National Federation.

The approval form can be found here. When the National Federation has signed the form, it is send to rytterlicens@rideforbund.dk. It is important, that the e-mail address of the rider is mentioned in the mail. To obtain a Danish Riders License, the Rider must register at DRF Go!

When the approval is received in the administration of The Danish Equestrian Association, the Danish Riders License can be bought through DRF Go!

When the rider is in possession of a valid Danish Riders License, he/she can compete in national riding competitions organized by The Danish Equestrian Association, and the rider can use the registration system DRF Go! If the horse has a valid competition registration, the results will be registered.

Find more information in the general rules §22.6 and 23.4 Link

Rytterlicens