Internationale stævner

Invitation til HH SH. MOHAMMED BIN RASHID AL MAKTOUM ENDURANCE CUP CEI*** - 160 KM – 7 JANUARY 2017

Invitation

Expenses & privileges, extended by the Organising Committee.

Ud fra ovenstående invitation, har Eliteudvalget besluttet følgende

Dansk Ride Forbund har den 7. November 2017 modtaget invitation fra Dubai Equestrian Club til at udtage ekvipager til deltagelse i HH SH. Mohammed Bin Rashid Al Maktoum Endurance Cup CEI***.

Vi har set på, hvilke danske ekvipager, der opfylder kravene i invitationen. Der er pt. 3 ekvipager, som opfylder kravene, men ingen af disse har dog tidligere hverken redet i Mellemøsten eller redet 160 km ved et stævne. Derfor er det vores holdning, at det ikke er hestevelfærdsmæssigt forsvarligt at lade dem starte deres første 160 km ved et stævne, der byder på så anderledes forhold, som der venter i Dubai, og samtidig indebærer en temmelig lang og krævende rejse.

Vi har derfor valgt ikke at udtage nogle ekvipager til HH SH. Mohammed Bin Rashid Al Maktoum Endurance Cup CEI*** 2017.

Eliteudvalget i Distance

Ansøgning om afholdelse af internationale stævner i 2017
Ønsker jeres klub at afholde international distancestævne, læs da nedenstående

Fremsendelsesbrev (internationale stævner samt DM)

Ansøgningsskema (internationale stævner samt DM)

Ansøgningsproces for nationale distancestævner bliver udsendt, så snart de internationale stævner er fastlagt.

Tilmelding
Såfremt du ønsker at blive tilmeldt et internationalt stævne skal det altid foregå gennem DRF’s administration. Tilmelding til internationale stævner skal foregå på en tilmeldingsblanket, se blanketter under distance.

Betaling til internationale stævner er rytterens eget ansvar.

Propositioner
Her vil de propositioner DRF får tilsendt blive oploaded løbende

Dato  Navn/Land

Mangler du yderligere propositioner til internationale stævner kan du få gennem DRF's administration. Husk altid at læse dem propositionerne grundigt.

Du finder regler for internationale distanceridt på www.fei.org

FEI-pas
Når man ønsker at starte ved et internationalet stævne kræver det, at hesten har et FEI pas, dette fås ved henvendelse til Susanne Baarup sbc@rideforbund.dk (For danske ryttere ved internationale stævner afholdt i DK kræves det først ved CEI3*).

Registrering
Ved start til internationale stævner skal både hest og rytter registreres i FEI. DRF søger for at registrerer hest og rytter ved første internationale start på året.

Vaccinationer
Se Dansk Ride Forbunds (nationale stævner) og FEI's (internationale stævner) krav til vaccination af stævneheste- og ponyer her.

Læs reglerne for transport af heste her

Samarbejdspartnere: Team Danmark Protetor