Tillykke til de nye Agria indendørs DRF-mestre i springning for pony og children

af  Rikke Højgaard
Søndag var store finaledag ved årets Agira indendørs DRF-mesterskaber i springning for pony- og children-ekvipager hos Hedensted og Omegns Rideklub (HDR). Cecilie Kjær fik guld hos childrenrytterne, mens Josephine Christian Jacobsen vandt for kat. III. Freya Høyer Pedersen blev kat. II-mester, mens Maria Nørregaard Langhoff snuppede guldet hos kat. I.

Maria er DRF-mester for kat. I
Sidste mesterskab, der skulle afgøres, var kat. I-rytternes, og som i de øvrige mesterskaber skulle vinderen findes ved sammenlægning af fejl fra lørdagens 1. afdeling og søndagens finale. Finaleklassen skulle springes i S1* på den 125 cm høje bane. 23 ekvipager var til start, og tre af dem var samlet fejlfri efter den ordinære runde, hvorved der skulle omspringning til, før medaljerne kunne fordeles. Se hele mesterskabsresultatet her. Her leverede Maria Nørregaard Langhoff (HDR) på Nikolina hurtigste fejlfri runde, og dermed var mesterskabstitlen hendes. Sølvet gik til Annestine Kibech Hansen (KONG) og Poetic Kelly, mens Josefine Sandgaard Mørup (HER) på Bebo Com fik bronze.

Freya øverst på podiet hos kat. II
Kat. II-rytternes finaleklasse skulle springes i MA2* på en 110 cm høj bane, og efter 21 af de 23 startende ekvipager havde gennemført banen, havde fem ekvipager 0 fejl i det samlede regnskab. Det betød, at medaljerne skulle fordeles ved omspringning, og med endnu en fejlfri runde og hurtigste tid kunne Freya Høyer Pedersen (HIS) på Sabrina Fair modtage guldet. Sølvet gik til Josefine Sandgaard Mørup (HER) på Kantje’s Valentijn, mens Isabel Vang Hvitved (HIS) og Hetto Levi Jones fik bronze. Se hele mesterskabsresultatet her.

Bedste kat. III-ekvipage blev Josephine og Dykebeck Wild Hazel Nut
I kat. III-rytternes mesterskab var 16 ekvipager klar til finaleklassen, der skulle springes på en 100 cm bane i MA2*. Josephine Christian Jacobsen (SPR) og Dykebeck Wild Hazel Nut var eneste ekvipage, der kom gennem begge runder uden fejl, hvormed guldet var sikret. Emma Ponsaing (HRK) på Crosshue Blue Eyes sluttede med samlet 4 fejl og fik sølv, mens Camille Emilia Gotterup Heissel (HRK) på Klintholms Sir Chuck fik bronze med 5 fejl. Se hele mesterskabsresultatet her.

Children-guld til Cecilie og Aagaardens Elina
10 ekvipager var til start i søndagens første finaleklasse, som blev sprunget i LA2* på en 120 cm høj bane. Efter klassen stod det klart, at kun en ekvipage var kommet fejlfri gennem både lørdagens og søndagens klasser, hvilket betød, at Cecilie Kjær (HRB) på Aagaardens Elina kunne lade sig hylde som ny children-mester. Sølvet gik til Anders Uwe Sjøbeck Hoeck (NÅR) og Bøgelys Latina DWB med samlet 1 fejl. Både Gustav Christian Jacobsen (SPR) på Waldemar og Amalie Reimer Nielsen (DIR) på Pionier havde samlet 4 fejl efter finaleklassen, og derfor skulle der omspringning til, før bronzen kunne afgøres. Begge ekvipager fik fire fejl, men med hurtigste tid kunne Gustav modtage bronzen. Se hele mesterskabsresultatet her.

Program, start- og resultatlister

Hedensted og Omegns Rideklub

Følg mesterskabet på Facebook eller Instagram

Se mere i Springreglementet fra side 83.

19-03-2017

Samarbejdspartnere: Team Danmark Protetor