Finalisterne klar ved Agria indendørs DRF-mesterskaberne i springning for pony og children

af  Rikke Højgaard
Lørdag blev 1. afd. af årets Agria indendørs DRF-mesterskaber i springning for pony- og children-ekvipager afviklet hos Hedensted og Omegns Rideklub (HDR). Noona W. Linde vandt children-klassen, mens Emma Ponsaing vandt kat. III, og Nikoline Dresler sejrede hos både kat. II og kat. I. Søndag afgøres mesterskaberne i finalerne, hvortil de 25 bedste i hvert mesterskab er kvalificeret. (fotos: HDR og Julie Dresler)

Sejr til Noona og Chelino
I childrenrytternes mesterskab blev 1. afd. sprunget i LA1* på en 115 cm høj bane. 16 ryttere var til start, og heraf kom ni fejlfrit gennem banen. Hurtigst var Noona W. Line (SPR) og Chelino, der dermed sikrede sig sejren i klassen. 2. og 3. pladsen gik til Cecilie Kjær (HRB) på hhv. Aagaardens Elina og Hungry Heart De Lux. Se hele resultatet fra 1. afd. her.

Bedste kat. III-ekvipage blev Emma og Crosshue Blue Eyes
24 kat. III-ekvipager var klar til 1. afd. der skulle springes på en 95 cm bane i MA1*. Fem af de 24 kom gennem banen uden fejl, og hurtigste tid blev leveret af Emma Ponsaing (HRK) på Crosshue Blue Eyes. 2. pladsen i klassen gik til Karoline Sloth Kjær (RIS) på Rosa, mens Cecilie König (FUR) på My Irish Shadow blev nr. 3. Se hele resultatet fra 1. afd. her.

Dresler vandt 1. afd. for kat. II
Kat. II-rytternes 1. afd. skulle springes i MA2* på en 110 cm høj bane, og det blev Nikoline Dresler (LYK) på Castleview Max der leverede bedste fejlfrie tid blandt de 43 startende ekvipager. I alt kom ni ekvipager gennem banen uden fejl, og Clara Savas Olsen (GEK) på Flying Ronaldo blev nr. 2, mens 3. pladsen gik til Sara Spåbæk Johansen (PSR) på Skovslands Lille Fod. Se hele resultatet fra 1. afd. her.

Nikoline Dresler øverst på podiet hos kat. I
Sidste klasse lørdag var kat. I-rytternes 1. afd. der skulle springes i MA2*, og de 40 startende ekvipager leverede flotte præstationer på den 120 cm høje bane. 16 ekvipager var fejlfrie, og det blev igen Nikoline Dresler (LYK) – denne gang på Chocalarto, der leverede hurtigste tid og dermed sikrede sig klassesejren. 2. pladsen i klassen gik til Jannik Gobert Lorentzen (OHR) på Play Misty For Me, mens Laura Normann Olsen (HIS) på Hard Times blev nr. 3. Se hele resultatet fra 1. afd. her.

Klar til søndagens finaler
For alle mesterskaber gælder, at de 25 bedste fra 1. afd. er videre til søndagens finaler – hver rytter må dog kun starte en hest/pony. Mesterskaberne afgøres ved sammenlægning af antal fejl i 1. afd. og finalen.

Program, start- og resultatlister

Hedensted og Omegns Rideklub

Følg mesterskabet på Facebook eller Instagram

Se mere i Springreglementet fra side 83.
18-03-2017

Samarbejdspartnere: Team Danmark Protetor