Priser til Cathrine og Stinna ved Sport 2016

af  Anne Marie K. Rasmussen
Det var en fantastisk aften for dansk ridesport, da Sport 2016 blev afviklet ved et kæmpe gallashow i Herning lørdag den 7. januar. Paradressurrytter Stinna Tange Kaastrup vandt Kulturministerens Handiciapidrætspris, mens dressurrytter Cathrine Dofour vandt prisen Bestsellers Olympiske Håb. Begge ryttere repræsenterede Danmark i Rio, hvor det blandt andet blev til to bronzemedaljer til Stinna, og Cathrine opnåede det bedste danske individuelle resultat i dressur.

Stinna Tange Kaastrup og Horsebo Smarties ved PL 2016. Foto: Lars Møller

Kulturministerens Handicapidrætspris til Stinna
Stinna Tange Kaastrup kunne til stående klapsalver modtage Kulturministerens Handicappris for hendes usædvanlige sportslige dedikation og sin smittende positive indstilling over for udfordringer og omverdenen. Med prisen følger 75.000 kr.

Cathrine Dufour og Atterupgaards Cassidy ved OL 2016. Foto: Ridehesten.

Cathrine er Bestsellers Olympiske Håb
Dressurrytter Cathrine Dufour var sammen med Anders Antonsen (badminton) og Anna Emilie Møller (atletik) nomineret til prisen Bestsellers Olympiske Håb, men det var altså Cathrine, der til stor glæde for dansk ridesport, løb med prisen. Det var ottende gang, at prisen blev uddelt, og den gives til en ung, lovende atlet med stort potentiale inden for sin sport. Med prisen følger 100.000 kr. samt et tøjsponsorat på 25.000 kr.

Stort tillykke til begge ryttere herfra.

08-01-2017

Samarbejdspartnere: Team Danmark Protetor