Springlandsholdet klar til Furusiyya FEI Nations Cup 2016

af  Rikke Højgaard
Det danske springlandshold er klar til at tage hul på 2. division af Furusiyya FEI Nations Cup 2016. I år er reglerne ændret, så nationerne kan deltage i alle CSIO’er i cuppen, hvoraf de fire bedste resultater vil udgøre nationens resultat. Landstræneren er positiv over det nye koncept og forventer en god dansk sæson.

Uvurderlig erfaring
Fra maj til slutningen af september skal rytterne på det danske springlandshold springe for kvalifikation til den endelige finale i Furusiyya FEI Nations Cup og mulig oprykning til 1. division i Europa. Vi kan deltage i de af de syv Nations Cups, som vi ønsker, og de fire bedste resultater tæller.

”Det bliver spændende med det nye koncept. Jeg forventer, at vi kommer til at stille hold ved seks af de syv stævner – og Odense er selvfølgelig et af de seks. Den nye struktur gør det muligt for os at give mange ekvipager uvurderlig stævneerfaring, og målet er da også, at vi skal kvalificerer os til finalen i Barcelona”, siger landstræner Lars Nørgaard Pedersen.

Turneringsprogram – 2. division af Furusiyya FEI Nations Cup 2016

5. - 8. maj CSIO4* Linz-Ebelsberg, Østrig
12. - 15. maj CSIO3* Celje, Slovenien
18. - 22. maj CSIO3* Odense, Danmark
24. - 29. maj CSIO3* Lissabon, Portugal
9. maj - 12. maj CSIO5* Sopot, Polen
14. - 17. juli CSIO3* Budapest, Ungarn
24. - 29. august CSIO5* Gijon, Spanien
22. - 25. september CSIO5* Barcelona, Spanien (FINALE)

Koncept for Furusiyya FEI Nations Cup 2015
Verden er inddelt i seks ligaer, hvor den europæiske liga er inddelt i 1. og 2. division. Her starter Danmark i 2. division, hvor 17 nationer konkurrerer om kvalifikation til den endelige finale i Furusiyya FEI Nations Cup samt oprykning til 1. division. Finalen afvikles i Barcelona i september.

Den bedste nation i 2. division rykker op i 1. division og er samtidig kvalificeret til finalen. Det næstbedste land i 2. division er også kvalificeret til finalen, hvor der er mulighed for oprykning til 1. division, hvis man placeres i top 8 ved finalen.

Furusiyya FEI Nations Cup 2016

04-03-2016