Skårup Overgaard vært ved DRF-mesterskabet for hold i military

af  Anne Marie K. Rasmussen
Det smukke kuperede terræn omkring Skanderborg kommer til at skabe rammen for DRF-mesterskabet for klubhold i military, når Skårup Overgaard er vært for mesterskabet d. 24-26. juni. Formand for militaryudvalget og international banebygger Christian Struck har for nylig besøgt stedets ejere Anne-Dorthe og Jørgen Albertsen, for at diskutere planerne for terrænbanen, og alt tyder på, at det bliver en fantastisk weekend, når der for kun 5. gang afvikles holdmesterskab i military.

Erfaring og kapacitet
Hos Skårup Overgaard har man kapaciteten til at afholde et forrygende mesterskabsstævne og ikke mindst erfaringen i at afvikle store militaryevents. Således er der i årernes løb blevet afholdt DM for seniorer, ungryttere/juniorer og ponyer fordelt på i alt 22 gange samt to gange NM på stedet. Anne-Dorthe og Jørgen Albertsen har siden 1984 drevet Skårup Overgård som en trænings- og salgsstald, og Jørgen er blandt andet tidligere træner for det schweiziske militarylandshold.

”Vi glæder os til en ny militarysæson med mange aktiviteter her på Skårup Overgård. Lige nu er vi i gang med at bygge et par nye spændende terrænforhindringer. Og når vejret tillader det, tømmer vi vandforhindringer, renser den op og retter bunden til, ligesom vi gør hvert år i starten af sæsonen,” siger Jørgen Albertsen om forberedelserne til sæsonen 2016. På stedet skal der blandt andet også afholdes Subaru Cup i maj og August.

Fra militaryudvalgets side ser man også med forventning frem mod et mesterskab i fantastiske rammer. "Med Anne-Dorthe og Jørgen Albertsens erfaring og rutine som stævnearrangør er jeg ikke i tvivl om, at vi igen i år kan se frem til et spændende mesterskab,” slår Christian Struck fast.

22-03-2016

Samarbejdspartnere: Team Danmark Protetor