Pony-, Junior- og Ungryttere udtaget til brutto- og elitetruppen i military

af  Anne Marie K. Rasmussen
I løbet af vinteren har der været afholdt tre talentsamlinger rundt om i Danmark for de unge militaryryttere. Ved disse samlinger har der været 60 ryttere igennem, og det har givet et godt billede på den danske talentmasse. På baggrund af samlingerne er der nu udtaget både en elitetrup og en bruttotrup for både pony-, junior- og ungryttere.

"Det har været rigtig spændende at se, hvad der er af ryttere i hele landet. Vi har været i både Jylland, på Bornholm og til sidst på Sjælland,” udtaler Holdkaptajn P/J/Y Sally Schlichting og fortsætter: ”Vi har mange ryttere, at arbejde med i år og rigtig mange, der bliver klar til at ride NM til september i Oslo. EM truppen ser også lovende ud, og jeg håber, at vi kan stille med et hold for alle tre grupper.”

Der har allerede været afholdt to samlinger på Aggersvold Gods med junior/youngrider eliterytterne. Næste gang de samles er i påsken i Sverige, hvor terrænbanerne er tidligere klar pga. den megen sand i jorden. Bruttoholdsrytterne skal samles for første gang i starten af påsken, hvor formen vil blive tjekket af i alle tre discipliner.

Det har været nødvendigt at selektere rytterne i forhold til deres niveau samt deres alder, og ud fra dette er følgende ryttere valgt til at deltage i samlinger for henholdsvis Eliten og Bruttotruppen:

Elitetrup  EM

Youngrider