Michael Søgaard vinder 1. kvalifikation af Bundgaard Byg Cup

af  Anne Marie K. Rasmussen
1. kvalifikation af Bundgaard Byg Cup 2016 blev afviklet i weekenden hos Holte Rideklub. Lørdag red rytterne Intermediaire I, mens den stod på Intermediaire I Kür om søndagen. Resultatet fra de to klasser blev lagt sammen, og vinderen af kvalifikationen blev Michael Søgaard og Slæbækgårds Santino. Parret red en overbevisende kür, som dommerne belønnede med 71,635%. Det var søndagens højeste score og lagt sammen med 68,728% fra lørdagens ridt, var sejren i hus.

1. og 3. plads til Søgaard
Det var et stærkt felt, der var samlet til denne 1. kvalifikation af Bundgaard Byg Cup, og der var tæt kamp om placeringerne i toppen. Vinderen blev som nævnt Michael Søgaard (SIV) og Slæbækgårds Santino. Parret opnåede en samlet procent på 140,353. Andenpladsen gik til Cathrine Dufour (VAL) og Chantal Skovvang. Cathrine startede rigtig godt med at vinde lørdagens klasse med 71,228%, mens det blev til 69,00% i søndagens kür og et samlet resultat på 140,228%. Michael Søgaard satte sig også på tredjepladsen, denne gang med hesten Gallardo V, som opnåede 70,263% og 69,875% og sluttede med et resultat 140,138%.

Bundgaard Byg Cup
Bundgaard Byg Cup er en kendt og traditionsrig landsdækkende turnering for ekvipager, der har opnået min. 60 % ved start i en Prix St. Georges ved B-stævner eller 63 % ved start i Prix St. Georges ved C-stævner i kvalifikationsperioden. Bundgaard Byg Cup rides over tre spændende kvalifikationsrunder i Intermediaire I og Intermediaire I Kür. De 20 bedste ryttere går videre til finalen for at dyste om den prestigefyldte titel som vinder af Bundgaard Byg Cup.

Bundgaard Byg har bygget utallige ridehaller og stalde til dansk ridesport, så udover at give ridesporten en spændende og interessant turnering, tilbydes også en kyndig partner, når der skal bygges til heste og ryttere.

Resultater

Om Bundgaard Byg Cup