Kamp om finalepladserne ved DRF-mesterskabet for kat. I-ponyer

af  Anne Marie K. Rasmussen
Lørdagens største mesterskabsklasse ved de Indendørs DRF-mesterskaber for ponyer og children var også dagens sidste klasse. 58 kat. I-ekvipager var nemlig i ilden lørdag aften, og her blev der kæmpet om de eftertragtede adgangsbilletter til søndagens finale i Equsanas indendørs DRF-mesterskaber for kat. I ponyer. Christine Thirup Christensen og Grantorino havde klassens bedste ridt, og parret har dermed lagt sig i spidsen for mesterskabet.

Første afdeling af mesterskabet for kat. I-ponyerne blev redet i en MA2 (120 cm.), og ud af de 58 startende red 15 ryttere fejlfrit. Bedste tid blev redet hjem af Christine Thirup Christensen (HIS) og Grantorino, som med 0 fejl i tiden 56.91 har taget føringen af mesterskabet. Andenpladsen gik til Anna Victoria Weilsby (NSR) og Jeffie Carwyn med 0 fejl og tiden 57,16. Hanna-sofie Dahle (HIS) og Toftegårdens Indi-go kom ind på en tredjeplads med 0 fejl og tiden 59,57. Finalen rides i morgen kl. 17.40 i en MA2. Startberettigede er de 25 bedste ekvipager fra lørdagens ridt.

Hedensted og Omegn Rideklub (HDR) er i weekenden d. 12-13. marts vært ved de Indendørs DRF-mesterskaber for både kat. I-, II- og III-ponyer samt Children. Første afdeling i de fire mesterskaber afvikles lørdag, mens finalen rides søndag. Har man ikke mulighed for at komme til Hedensted, livestreamer Zibra Sport finalerne søndag.

Program, start- og resultatlister

Hedensted og Omegns Rideklub