Guld til Freja Høyer og Sabrina Fair

af  Anne Marie K. Rasmussen
Der blev vist forrygende ponyspringning, da finalen for kat. II-ponyer ved det Indendørs DRF-mesterskab blev afviklet søndag eftermiddag i Hedensted og Omegns Rideklub (HDR). 25 ponyer havde kvalificeret sig til finalen efter lørdagens første afdeling, og ud af de 25 kom seks ekvipager fejlfrit igennem dagens klasse og skulle derefter dyste om medaljer i omspringningen. Hurtigste ekvipage og dermed nyslåede DRF-mestre blev Freja Høyer Pedersen og Sabrina Fair. Parret viste stort overblik gennem hele mesterskabet og kunne fortjent modtage både guldet og det røde bånd.

Sabrina Høyer Pedersen (guld), Anders Ulve Sjøbeck Hoeck (sølv) og Maria Barnewitz Schou (bronze). (Foto by Bruun)

Finalen for kat. II-ponyer gik i en MA2 (110 cm), og som nævnt blev vinder af DRF-mesterskabet Sabrina Høyer Pedersen (HIS) og ponyen Sabrina Fair. Ekvipagen havde tre flotte nulrunder og med tiden 32,73 i omspringningen, var parret en sikker vinder efter søndagens finale. Andenpladsen gik til Anders Ulve Sjøbeck Hoeck (NÅR) og Rolighedens Pedro. De viste flot ridning både lørdag og søndag og med tiden 33,31 var sølvet deres. Maria Barnewitz Schou (RÆV) og Flying Ronaldo vandt bronze med 0 fejl og tiden 33,93.

Det har været en fantastisk weekend i Hedensted med ungdomsspringning i topklasse. Søndag eftermiddag har der været fyldt på tribunerne i det lyse ridehus, mens finalerne for både kat. III og II ponyer samt Children er blevet afviklet. Dagens sidste finale er for kat. I-ponyer, og også her er der stor spænding om medaljerne.

Program, start- og resultatlister

Hedensted og Omegns Rideklub