Cecilie Kjær vinder DRF-mesterskabet for Children

af  Anne Marie K. Rasmussen
Søndag eftermiddag blev finalen ved det Indendørs DRF-mesterskab for Childrenryttere afgjort i Hedensted og Omegns Rideklub (HDR). Efter en særdeles spændende omspringning kunne Cecilie Kjær (HRB) og Aagaardens Elina fortjent modtage guldet. Parret red fejlfrit både lørdag og søndag, og vandt altså på den hurtigste tid i omspringningen. Resten af dagen bliver der afviklet finale ved DRF-mesterskaberne for de tre ponykategorier, og det er muligt at følge konkurrencerne live på Zibra Sport.

Cecilie Kjær guld, Sisse Pedersen sølv og Emilie Mosegaard Christiansen bronze. (Foto by Bruun)

17 Childrenryttere var til start i denne finale ved DRF-mesterskabet, og de skulle prøve kræfter med en LA1 (115) cm. Cecilie Kjær med Aagardens Elina blev som nævnt vinder af mesterskabet. Parret havde 0 fejl i både 1. afdeling, finalens hovedrunde samt omspringning og sluttede med tiden 33,52. Sølvet gik til Sisse Pedersen Mylin (NSR) og Cortado. Ekvipagen havde også samlet 0 fejl men måtte se sig slået på tid i, idet de red i tiden 34,33. Bronzen blev vundet af Emilie Mosegaard Christiansen (IRK) og Serupgårds Corona. Ekvipagen sluttede med 4 fejl og tiden 33,01.

Program, start- og resultatlister

Hedensted og Omegns Rideklub