Caroline ny DRF-mester for kat. III-ponyer

af  Anne Marie K. Rasmussen
Der var en stemning og forventning i det tætpakkede ridehus i Hedensted og Omegns Rideklub (HDR), da de helt små springryttere skulle ride om medaljer ved Indendørs DRF-mesterskabet for kat. III ponyer. Der blev virkelig kæmpet for det denne søndag eftermiddag, og tre ryttere gik videre til omspringningen. Julie Karoline Terp, som ellers har vist storform ved mesterskabet, havde en misforståelse med hendes pony Smukke, og det betød, at guldet gik til den velspringende Caroline Amalie Bak Attermann og Stald Tor’s Flying Surprice. Parret har været fejlfri igennem hele mesterskabet og sluttede omspringningen med tiden 32,42.

Caroline Amalie Bak Attermann (guld), Josephine Christian Jacobsen (sølv) og Julie Karoline Terp (bronze). (Foto-hesten)

17 kat. III ponyer var på banen i finalen i dette mesterskab, som blev redet i en MA2 (100 cm). Bedst i både lørdagens afdeling og søndagens finale var Julie Karoline Terp (HIS), men i omspringningen var en misforståelse mellem hende og ponyen Smukke skyld i, at hun faldt af hesten, og dermed blev det til en tredjeplads og bronze til parret. Vinder blev som nævnt Caroline Amalie Bak Atterman (RÆV), som leverede en fantastisk hurtig og overbevisende omspringning og helt fortjent kunne modtage det røde bånd og guldet. Sølvet gik til Josephine Christian Jacobsen (SPR) og ponyen Dykebeck Wild Hazel Nut. Parret sluttede med tiden 36,56.

Program, start- og resultatlister

Hedensted og Omegns Rideklub