6. plads til childrenrytterne i Florida

af  Rikke Højgaard
Lørdag sprang fire danske childrenryttere og deres heste Nations Cup i Wellington Florida. Det danske hold bestod af to ryttere, som er bosiddende i USA, på egne heste samt to ryttere, som er bosat i Danmark, på lånte heste. Danskerne gik til opgaven med krum hals, og det blev til en 6. plads blandt de ni nationer.

Fine danske præstationer

Cuppen blev sprunget over to runder, hvoraf de bedste otte hold fra første runde, gik videre til anden runde.

Det danske hold bestod af Gustav Christian Jacobsen på Angelina (lånt hest), Gabrielle Strigel på Borikor, Sophia Studd på Angelica og Emilie Weilsby på Corlando (lånt hest).

I første runde blev det til 4 fejl til både Gustav og Emilie, mens Sophia fik 11 ærgerlige fejl, og Gabriel udgik. Sammenlagt 19 fejl var dog nok til at danskerne gik videre til 2. runde.

Her kom både Gustav og Emilie igen gennem banen med et enkelt nedslag, mens Sophia leverede en flot nulrunde. Hermed blev det til samlet 23 fejl til danskerne, hvilket gav dem en 6. plads i Nations Cuppen. 1. pladsen gik til Mexico, USA blev nr. 2 og Brasilien nr. 3.

Winter Equstrian Festival

Resultater