Kom til clinic hos Firkløverets Springakademi

af  Rikke Højgaard
Firkløverets Springakademi glæder sig til at åbne døren for årets første spring-clinic med Marie Gretzer og Bjørn Carlsson den 6. – 7. februar på Barthaus i Kokkedal.

Fra Firkløverets Springakademis første springclinic med Maria Gretzer og Björn Carlsson (Horsenews.dk MIKALA BAGGE)

Sidder du og tænker: ”Kan det måske være noget for mig?” eller ”Er det her arrangement kun for eliten?”

Så bør du alligevel tage en tur forbi Barthahus ved Kokkedal den i weekenden - begge dage mellem kl. 10 og 18 - for spring-clinicen er åben for alle. Undervisningen formidles til publikum via headset og højttalere.

Både Maria Gretzer og Björn Carlsson fokuserer meget på grundridning, og de er store pædagoger og har et skønt glimt i øjet.

På clinicen kan du også møde nogle af de indbudte gæster: avlere, trænere, avlsforbund samt en rideskole, der repræsenterer drømmene hos de helt unge. Selvfølgeligt er de mange sponsorer, som er grundlaget for Firkløverets Springakademis eksistens, også inviteret ligesom pressen, der flittigt har skrevet om Firkløverets aktiviteter. I cafeteriaet vil unge springryttere kræse for de besøgende.

I januar havde Springakademiet åbnet for ansøgninger til Akademiet. Det affødte over 70 ansøgninger i løbet af en uge. I den kommende tid glæder foreningen sig til at præsentere de nye akademiryttere for de mange, der følger Akademiet. Dansk Ride Forbund bakker op om projektet med sparring, og landstræner Lars Nørgaard Pedersen vil lave en træningssession med U25-akademirytterne. Det frigør nogle flere pladser til Maria Gretzer og Björn Carlssons springclinics for juniorer og ungryttere.

Det er Firkløverets Springakademi´s vision at at løfte Danmark - som springnation - op blandt de bedste, - men samtidig er det også et mål, at disse springclinics bliver et sted, ”hvor springfolk mødes og udveksler erfaringer og lærer af hinanden”.

Du finder programmet for hele weekenden på hjemmesiden www.springakademi.dk

Kilde: Firkløverets Springakademi

04-02-2016