2016 bliver et godt år for dansk military

af  Anne Marie K. Rasmussen
Den tidligere finske landstræner Piia Pantsu er ansat som landstræner for de danske juniorer, ungryttere og seniorer. Piia har været landstræner for det finske landshold i 19 år og ført flere ryttere til guldmedaljerne, ligesom hun selv flere gange har deltaget i EM, VM og NM samt ridebanespringning på højt niveau.

"Vi er så heldige, at Piia har valgt at fortsætte det arbejde, hun startede sidste år med de danske senior militaryryttere. Samtidig har hun valgt at udvide samarbejdet til også at træne de yngre ryttere. Vi var flere nationer, der gerne ville arbejde sammen med Piia, da vi fik nys om, at hendes ansættelse for det finske landshold stoppede. Heldigvis var hun så tilfreds med det samarbejde, der startede med seniorerne sidste år i Danmark, at det var de danske ryttere, hun valgte at blive landsholdstræner for," udtaler Sally Schlichting, holdkaptajnen for pony-, junior- og ungryttere og fortsætter: "Vi har i år mulighed for at sætte hold til både EM Junior og EM Ungryttere, da vi på nuværende tidspunkt har i alt 15 potentielle ryttere. Vi sætter alle sejl ind på, at dette projekt skal lykkedes."

Sponsorerne er der
"Vi er også så heldige, at der er flere virksomheder, der tror på vores projekt og har valgt at støtte op om vores mål. EY har igen i år valgt at støtte op om militarysporten både økonomisk og administrativt. Derudover har Aggersvold Gods valgt at stille sine faciliteter til rådighed til træningssamlingerne. Det er luksusforhold vi kommer til at træne under og dejligt at et menneske, som Johan Schrøder, vil støtte vores sport," udtaler Sally

Alle potentielle EM ryttere samles i denne weekend på Aggersvold Gods, og Piia Pantsu vil ud fra dette danne sig et overblik over den videre træning af de enkelte ekvipager.

03-02-2016

Samarbejdspartnere: Team Danmark Protetor