Spændende 1. afdeling af DRF-mesterskabet for seniorer

af  Anne Marie K. Rasmussen
Det var en bane med udfordringer, banebygger Bo Bak Andersen præsenterede de 41 ekvipager for fredag aften, da 1. afdeling af Indendørs DRF-mesterskab i spring for seniorer presented by Ocean Textile Group A/S blev afviklet på Vilhelmsborg. Vinder af klassen blev Emil Hallundbæk (ROOR), der med Dakaar var hurtigst og fejlfri i tiden 64,84. 2. pladsen gik til Jessica Vinther Jensen (SAS) og Levante med 0 fejl i tiden 65,48. Pernille Tribler (MBRK) og Alfina blev nr. 3 med 0 fejl i tiden 67,55. Seniorrytterne skal ride finalen lørdag kl. 20.00, og har du ikke mulighed for at komme til Vilhelmsborg, kan du se livestreaming på Zibrasport.dk.

Danish Derby er kendt for at afvikle fantastiske springstævner, og weekendens Ocean Textile Group A/S B-stævne bliver ingen undtagelse. Her er mere end 100 mesterskabsekvipager klar til at give tilskuerne en hæsblæsende oplevelse i de flotte rammer i Århus, når vinderne af indendørs DRF-mesterskaber for junior, senior og ungryttere skal findes. Mesterskaberne afvikles over to klasser – en kvalifikation og en finale. Juniorerne springer MB* (130 cm), mens ungryttere og seniorer springer henholdsvis MA* (135 cm) og SB* (145 cm).

Tre mesterskaber
Emil Hallundbæk har nu lagt sig i spidsen i mesterskabet for seniorer. I morgen kl. 20. 00 rides finalen, og medaljerne bliver endeligt fordelt. 1. afdeling af DRF-mesterskabet for juniorer blev afviklet fredag aften, og deres finale rides søndag kl. 14.40. Ungrytterne rider 1. afdeling lørdag, mens finalen afgøres søndag kl. 16.15. Der er gratis entré hele weekenden.

Danish Derby

Startlister og resultater