Militarydag med OL-guldvinder

af  Anne Marie K. Rasmussen
Lørdag den 27. februar løber den årlige militarydag af stablen, og alle med interesse for militarysporten, uanset niveau eller tilknytning, kan deltage. I år er der et særligt spændende besøg fra Tyskland, når den dobbelte OL- guldvinder i military Peter Thomsen og det svenske supertalent Louise Jähde kommer til Odense og holder foredrag.

Militarydag 2016 bliver afholdt på Dalum Landbrugsskole i Odense. Her vil militaryudvalget vanen tro præsentere det kommende års aktiviteter og den strategi, som udvalget arbejder ud fra. Dagen vil være krydret med spændende oplæg og rig mulighed for debat. Og spændende bliver det i hvert fald også, når tyske Peter Thomsen og hans mønsterelev og Louise Jähde holder foredrag.

Peter Thomsen er som nævnt OL-guldvinder for hold i både 2008 og 2012. Herudover er det blevet til bronze ved VM, sølv ved EM og et utal af internationale placeringer. Svenske Louise Jähde er med sine knap 25 år en af de helt store kometer i militarysporten. Udover at have redet med ved EM som ponyrytter, har Louise vundet både guld og sølv ved NM for juniorer. I foredraget vil de to erfarne og passionerede militaryryttere fortælle om deres samarbejde samt sæsonplanlægning og management af en militarystald. Foredraget holdes på engelsk.

Tilmelding til dagen på DRF Go!

12-02-2016

Samarbejdspartnere: Team Danmark Protetor