Martin M. Knudsen i front ved DRF-mesterskabet for ungryttere

af  Anne Marie K. Rasmussen
22 ungryttere var på banen lørdag eftermiddag, da Danish Derby afviklede 1. afdeling af Indendørs DRF-mesterskab (135 cm.) presented by Ocean Textile Group A/S på Vilhelmsborg. Kun to ryttere formåede at komme igennem banen med 0 fejl, og således blev vinderen Martin Mose Knudsen (LYK) på Candy K med 0 fejl i tiden 68,35. Camilla Vincents (SPR) og Frutrillo V/D R&N Stables var feltets anden fejlfri rytter, og med tiden 69,82 tog parret andenpladsen. Med blot en enkelt fejl og tiden 74,05 gik tredjepladsen til Christoffer Nerving Møllekær (NSPR) og Katrinebjergs Luigi. Medaljerne skal endelig placeres mellem ungrytterne i finalen, som skydes i gang søndag kl. 16.15. Har du ikke mulighed for at komme til Vilhelmsborg, kan du se livestreaming på Zibrasport.dk.

Præmieoverrækkelse i ungrytternes 1. afdeling.

Danish Derby er kendt for at afvikle fantastiske springstævner, og weekendens Ocean Textile Group A/S B-stævne bliver ingen undtagelse. Her er mere end 100 mesterskabsekvipager er klar til at give tilskuerne en hæsblæsende oplevelse i de flotte rammer i Århus, når vinderne af indendørs DRF-mesterskaber for junior, senior og ungryttere skal findes. Mesterskaberne afvikles over to klasser – en kvalifikation og en finale. Lørdag aften findes vinderen af DRF-mesterskabet for seniorer, mens både ungryttere og juniorer skal i finalen søndag eftermiddag.

Der er gratis entré hele weekenden.

Danish Derby

Startlister og resultater