Kursus i besindighedstræning

af  Anne Marie K. Rasmussen
I dagligdagen og især til stævner udsætter vi vores heste for mange ting, som de i følge deres natur kan opleve som skræmmende. For at undgå at hesten reagere voldsomt på sådanne udfordringer, kan man ved hjælp af besindighedstræning, gøre hesten mere tryg og dermed mere sikker at omgås. Dansk Ride Forbunds Breddeaktivitetsudvalg tilbyder d. 31. januar et kursus i besindighedstræning for alle hesteinteresserede, der er medlem af en klub i DRF.

Kurset afholdes i Silkeborg Rideklub søndag d. 31. januar kl. 10-16. Der gives et indblik i, hvordan man med succes og simple teknikker kan lære hesten at blive mere sikker. Gennem træningen lærer man også sin hest at kende, så man ved, hvordan den reagerer på ukendte ting, og derfor kan forholde sig roligere i sådanne situationer.

Tilmelding og mere information via Go!

Husk også at vi søger et nyt medlem til netop Breddeaktivitetsudvalget. Der er deadline for ansøgningen d. 18. januar. Læs mere her

12-01-2016

Samarbejdspartnere: Team Danmark Protetor