Josefine Bøgh vinder DRF-mesterskabet for juniorer

af  Anne Marie K. Rasmussen
Søndag eftermiddag viste juniorrytteren Josefine Bøgh (NSPR) atter klasse ved Indendørs DRF-mesterskab i spring (135 cm) for juniorer presented by Absolute Horses. I den indledende kvalifikation fredag tog hun sejren på hesten Sir Flik-Flak og blev nr. 3 på hesten Laurenz. Det var Laurenz, hun stillede op på i dagens finale, og endnu en gang red juniorrytteren 0 fejl og i feltets bedste tid, og var dermed også vinder af finaleklassen og videre til omspringningen. I omspringningen forsatte Josefine Bøgh den flotte stil, og med 0 fejl i tiden 32,28 var guldet hjemme.

Josefine Bøgh og Laurenz vinder Indendørs DRF-mesterskab for juniorer 2015. Foto: Pernillekirstine.dk

Fem ryttere ud af de 25 startende i finaleklassen havde formået at ride fejlfrit i mesterskabets to klasser og var dermed videre til omspringningen. Her red alle fem ryttere endnu engang med 0 fejl, og tiden blev derfor det afgørende for fordelingen af placeringerne. Josefine Bøgh var som nævnt hurtigst og kunne fortjent modtage guldet. Sølvet gik til Anne Victoria Weilsby (NSR) og Cliff Young med tiden 33,57. Bronze blev vundet af Clara Hallundbæk (ROOR) og Quimono De La Roque. Parret sluttede i tiden 33,79. Christina Nielsen (RIC) og Griffin tog 4. pladsen, mens Karoline V. Graversen (SPS) og Sir Edward blev nr. 5. Se hele det samlede resultat her

Danish Derby

Startlister og resultater