Designmanual

Velkommen til Dansk Ride Forbunds designmanual

Designmanualen er et udtryk for det visions-, værdi-, og strategiarbejde, Dansk Ride Forbund har udført, og som sammen med en ny hjemmeside udgør Dansk Ride Forbunds nye visuelle udtryk.

Et udtryk som er i overensstemmelse med Dansk Ride Forbunds vision:

Vi er en moderne og professionel fritids- og idrætsorganisation i særklasse – vi udfordrer og udvikler årtusinders traditioner og færdigheder i samspillet mellem hest og menneske

I hele designlinien er valgt det enkle udtryk – tidens tendenser. Især genspejler dette sig i logoet, som i sin enkelthed består af fem streger. Men fem meget karakteristiske streger, som vil kunne genkendes i alle størrelser og på alle materialer – blot man ser en enkelt eller to streger af logoet.

Der er samtidig prioriteret et valg af billeder, som udtrykker alle de aspekter, vores sport har: Intensiteten, dynamikken, roen, samhørigheden, det smukke, etc.

Det er vores ambition, at det nye visuelle udtryk sammen med værdier, strategier og satsningsområder er med til at revitalisere den organisation, som i 2017 fylder 100 år.

Dansk Ride Forbund designmanual (5MB)

Samarbejdspartnere: Team Danmark Protetor