FEI medicin logbog

Information om FEI Medicin Logbog
I henhold til FEI’s nye Vetenary Regulations fra 2010, skal alle heste, der starter internationale stævner, både i Danmark og i udlandet, medbringe FEI's nye Medicin Logbog sammen med FEI passet (eller det nationale pas, hvis hestene starter 1* og 2* stævner i Danmark). Dette trådte i kraft den 5. april 2010.

Formålet med FEI Medicin Logbogen er, at den tjener som dokumentation for behandling af hesten med medicin opført på FEI’s liste over forbudte stoffer. Enhver medicinering af hesten skal derfor opføres i logbogen.

Hvad gør jeg, hvis jeg har FEI pas til min hest?
Alle ryttere, der har FEI pas til hesten kan bestille denne medicin logbog ved at sende en mail til sbc@rideforbund.dk

Medicin logbogen koster kr. 50,- + gebyr og vil blive tilsendt efter bestilling.

Hvad gør jeg, hvis jeg bestiller nyt FEI pas til min hest?
I forbindelse med nye FEI pas vil logbogen automatisk blive sendt med det nye FEI pas.

Erstatter dette medicinsider i hestens nationale pas?
Nej denne logbog erstatter ikke medicinsiderne i det nationale pas, som man får ved Landskontoret. Denne medicin logbog er beregnet til at følge FEI passet ved internationale stævner (eller det nationale pas hvis hesten starter 1* eller 2* stævner i Danmark).

Medicinering

Hestehold