Vejledning

I menuen til venstre finder du vejledninger i Stævnesystemet. Har du brug for mere hjælp kan du kontakte de frivillige superbrugere eller Dansk Ride Forbunds administration.

Første gang du bruger Stævnesystemet?
Stævnesystemet stiller ikke de helt store krav til computerkapacitet. En tommelfingerregel er at computeren ikke bør være mere end et par år gammel og at alle de "pakke-pc'er" der findes i handlen i dag fint kan benyttes. Det skal dog være en Windows-PC, med andre ord kan en Mac ikke benyttes til Stævnesystemet.

Stævnesystemet kan ikke installeres, hvis der i forvejen findes en installation af Microsoft SQL Server eller MSDE. Hvis du ikke ved hvad det er, er det formentlig ikke installeret på din PC!

Derudover skal Adobe Reader være installeret, det er det program der gør at du kan læse pdf'er. Download det her fra Adobe's hjemmeside: Download Adobe Reader

Hvis du er i tvivl om din pc kan bruges til Stævnesystemet kan du tjekke om den har følgende (minimumskrav):

• Processor: Pentium 1 GHz eller højere
  • Styresystem: et af følgende
  • Windows XP med Service Pack 3
  • Windows Vista med Service Pack 2
  • Windows 7
  • Ram: Minimum 512 MB
  • Harddisk: 2 GB tilgængelig plads på harddisken
  • Internet Explorer 6 eller nyere version

Stævnesystemet er desværre ikke understøttet af Windows 10. Der kan derfor være nogle problemer med installation i dette styresystem.

Vejledninger
Installationsvejledning